Mnichovská automobilka představila třídveřovou variantu BMW řady 1. Oproti předchozí generaci je o 85 mm delší a 17 mm širší. O 30 mm narostl i rozvor, tudíž by mělo být kompaktní auto uvnitř prostornější. Kufr má 360 litrů objemu.

Pod kapotou vozu se objevil zatím nejsilnější motor, který jsme v nové generaci BMW řady 1 mohli vidět. Připravilo ho oddělení M Performance, stejně tak upravilo zevnějšek v podobě výrazného nárazníku, velkých kol i upravené zadní části.

Šestiválec produkuje 320 koní, které může posílat na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Maximum točivého momentu má v jeho případě hodnotu 450 Nm. Jde v podstatě o nástupce loni prodávaného BMW 1 M.

Proto zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pokud se rozhodnete pro manuální převodovku, pak k tomu bude potřebovat o dvě desetiny déle. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h.

Nové třídveřové BMW 1 samozřejmě vyjede i s dostupnějšími motory. Jejich nabídka by měla v podstatě kopírovat tu u pětidveřové verze. Setkáme se tak s verzemi 116i, 118i, 125i a naftovými 120d a 125d.

 

Novinkou je přeplňovaná zážehová jedna-šestka se sníženým výkonem na 102 koní. Její hlavní výhodou má být nízká spotřeba. V kombinaci si řekne o 5,5 litru benzinu na 100 km. Bude se prodávat pod označením 114i.

Stejně jako u pětidveřové varianty si i zde budou moci zákazníci připlatit za jeden z designových balíčků. Sport Line přizpůsobí náladu vozu spíše sportovně založeným řidičům, Urban Line zase potěší stylovějšími doplňky.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist