Audi A1 dlouho nemělo nejostřejší verzi, pro kterou by dostalo tradiční označení S. S příchodem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce se ale vše mění. Motor je schopen vyprodukovat výkon 256 koní a maximum točivého momentu 350 Nm. Oproti verzi 1.4 TFSI je to zlepšení o 70 koní.

Inženýři se rozhodli jít už dnes méně obvyklou cestou a vsadili do vozu manuální převodvoku se šesti rychlostními stupni. Přes ni a systém quattro se spojkou Haldex poslední generace putuje síla na všechna čtyři kola.

Díky tomu má Audi A1 Quattro stejný čas zrychlení z nuly na 100 km/h jako o něco větší Audi S3. Stovku překoná za 5,7 sekundy, maximální rychlost je 245 km/h.

Přední náprava je vybavena modifikovanou verzí McPherson, vzadu najdeme zavěšení multi-link. Aby se lépe jezdilo, dostal malý sporťák pneumatiky 225/35 osazené na 18“ ráfcích. Změnil se také převod řízení na 14,8:1.

Audi A1 Quattro je kromě toho vybaveno novou elektronickou uzávěrou diferenciálu a upraveným ESP, které se lépe hodí k drsnějšímu zacházení. Pokud se rozhodnete veškerou zábavu zastavit, pak vám poslouží brzdy s většími disky, než v běžné verzi.

Pokud se vám už sbíhají sliny a těšíte se na nový přírůstek do své garáže, zkuste si připravit už nějakou zálohu. Audi se rozhodlo produkci modelu A1 Quattro omezit jen na 333 kusů. Vůz, jehož cena zatím není známá, se dostane do prodeje v polovině příštího roku.