Řidič hybridu má o 27 procent menší šanci, že se zraní při dopravní nehodě, než řidič téhož modelu s běžným spalovacím motorem. To zjistil poslední průzkum The Highway Loss Data Institute (HDLI), který porovnal celkem 25 modelů vyrobených mezi lety 2003 až 2011 majících běžnou i hybridní verzi.
Mezi zkoumané vozy se tak dostala například Honda Civic a Honda Civic Hybrid. Naopak, do průzkumu nebyla zařazena oblíbená Toyota Prius, protože nemá verzi s běžným motorem.
Největším faktorem ovlivňujícím větší bezpečnost pro posádku hybridu se zdá být hmotnost. Těžší auta totiž při střetu s lehkým vozem dopadnou většinou lépe. To je dobrá zpráva pro jejich řidiče, horší pak pro ty, se kterými se střetnou.
Lexus CT 200h v testu: malý hybrid za milion - čtěte ZDE
Test Porsche Cayenne S Hybrid: první ekolog z Zuffenhausenu? - čtěte ZDE
Dobře na tom nebudou ani chodci. Vzhledem k tomu, že hybridy ve městech často jezdí jen na elektrický pohon, mají podle průzkumu o 20 procent vyšší šanci dostat se do střetu s chodcem. Problém je v tom, že nevydávají charakteristický zvuk auta a lidé je tak můžou snadno přehlédnout.
Kromě toho bývají také hybridy vybaveny pneumatikami se sníženým valivým odporem, což logicky prodlužuje jejich brzdnou dráhu. Vzhledem k vysoké hmotnosti se s nimi také hůře manévruje v krizových situacích.
Nejkradenějšími auty v USA jsou Audi S8 a Toyota Camry - čtěte ZDE
Testovali jsme Rolls-Royce Ghost EWB. Prohlédněte si ho do posledního detailu - čtěte ZDE
Ferrari World: jak se jezdí na nejrychlejší horské dráze světa - čtěte ZDE
Fiat chce dál hýčkat značku Jeep. Nový terénní vůz vznikne z Alfy Romeo - čtěte ZDE
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist