Audi Q3 je v pořadí už třetí člen spadající do rodiny SUV u této německé automobilky. Jeho příchod má svou logiku a v podstatě byl už dopředu jasný.

Vzhledem k tomu, jak příznivě byl přijat nejprve obří model Q7 a následně jeho menší verze Q5, není důvod, proč by nemohl na trh přijít ještě o něco menší crossover. Samotná automobilka si od své novinky slibuje vysoké prodeje. Osobně musím uznat, že taková očekávání jsou zcela oprávněná.

Obecně se o novém Audi Q3 hovoří jako o automobilu postaveném na základech Volkswagenu Tiguan. Podle toho, co nám ukazovali zástupci značky, to není zas až tak úplně přesné. Samozřejmě na platformě najdete řadu dílů, které mají oba dva modely stejné, ale většina je jiná.

Nejmenší „kvéčko“ měří na délku 4385 mm, široké je 1831 mm a vysoké 1590 mm. Oproti svému většímu sourozenci Q5 je tak kratší o 244 mm, užší o 49 mm a nižší o 63 mm. Hodnota světlé výšky je 170 mm.

Z pohledu designu jde doslova a do písmene o zmenšené Q5, a když kolem vás vůz projede trochu rychleji, skutečně si nebudete jisti, jestli to bylo Q3 nebo Q5. Oba modely si jsou z některých úhlů pohledu dost podobné. Stoprocentně je od sebe odlišíte snad jen podle výrazně skosené zadní části, kterou dostala karoserie nové Q3.

Za zmínku stojí také aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,32. Přední maska nese právě kvůli aerodynamice menší štěrbiny a kvůli lepšímu proudění vzduchu kolem vozu je z velké části zakrytý podvozek. Kdyby se někomu zdál standardní vzhled nudný, může si dokoupit paket S-Line.

Uvnitř jde o Audi v pravém slova smyslu. Zpracování je na nejvyšší možnéúrovni, perfektní slícování jednotlivých dílů nemá chybu a vlastně to celé dohromady také velmi dobře vypadá. Luxusním pocitům hodně přidaly výborné světlé sedačky čalouněné kůží a Alcantarou.

Řeč je ovšem o plně vybaveném testovacím exempláři s pořizovací cenou 1,2 milionu Kč. S místem problém není, a to překvapivě ani vzadu ne.

Audi Q3 2012 HD

Do zavazadelníku uložíte v základu 460 l, jde ale o údaj vztahující se na verzi s lepicí sadou na místě rezervy a hodnota je naměřena až po strop. Sklopením zadních sedaček dostanete objem 1360 litrů. Audi nabízí také možnost sklopného sedadla spolujezdce. Díky tomu můžete přepravit předmět dlouhý až 2,4 m.

Dvoulitr bez výjimky

Ceník v současnosti obsahuje pouze dvoulitrové motory kombinované s pohonem všech kol quattro. Na výběr jsou dvě výkonové verze 2.0 TFSI (125 kW, 155 kW) a naftový agregát 2.0 TDI nově s výkonem 130 kW. Na jaře dorazí na český trh ještě ekologické provedení taktéž s dieselem 2.0 TDI, jeho maximum ovšem bude 103 kW a hlavně nebude mít mezinápravovou spojku Haldex, takže půjde o obyčejnou dvoukolku. Mimochodem český importér očekává, že právě tato varianta nakonec převáží nad quattrem.

První dojmy jsem nabral s Audi Q3 2.0 TDI quattro. Jak jezdí? Abych řekl pravdu, příliš se neliší například od VW Tiguan. Právě na jízdních vlastnostech se příbuznost obou modelů nakonec projevila asi nejvíce. Oproti Tiguanu po faceliftu je ale Q3 svižnější a především má lépe odhlučněný motor. Hrubý chod tolik typický pro koncernová TDI je v tomto případě poměrně účinně eliminován.

Kromě základního benzinu (a samozřejmě budoucího TDI 103 kW) přenášejí oba výkonnější motory svůj výkon na všechna kola přes sedmistupňovou převodovku S-Tronic. Ta spolupracuje s dieselem na jedničku. Z pohledu jízdních vlastností musím vypíchnout nadprůměrnou stabilitu v zatáčkách a poněkud přeposilované řízení. Nicméně tento problém lze vyřešit pomocí tlačítka systému Drive Select.

Na výběr jsou režimy Auto, Comfort, Efficiency a Dynamic. Nejrychlejší Dynamic znamená tužší tlumiče a hlavně tužší řízení, což autu sedí nejvíce. Úsporný Efficiency pak donutí převodovku řadit při cca 1800 ot./min. Otáčky pak po přeřazení padají až k tisícové hranici.

Celkově je Audi Q3 zajímavým modelem, který určitě zčeří vody daného segmentu. Má své kvality, má oblíbené motory a hlavně je to Audi, takže speciálně na našem trhu má ohromnou image. Jenže nic není zadarmo. V tomto případě musí zájemci počítat s odpovídající cenou a soudě podle zájmu jim to ani nevadí.

Základní 2.0 TSI quattro s manuální šestistupňovou převodovkou začíná na sumě 802.000 Kč, Q3 2.0 TDI quattro stojí 869 900 Kč a vrcholné 2.0 TSI s výkonem 155 kW a taktéž pohonem všech kol vás vyjde bezmála na 900.000 Kč. Pořizovací cena je tak asi jediným výraznějším negativem, obzvlášť když k tomu přidáme příplatky.

Nakonec se totiž můžeme bez problémů dostat na už zmíněných 1.191.875 Kč, jak tomu bylo u našeho konkrétního exempláře

Audi Q3 2012 HD

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist