Co to vlastně znamená systém e-HDi? Ve stručnosti pouze shrnu, že jde o takzvaný mikrohybrid. Proč? Každý hybrid má přece elektromotor a akumulátor, u Citroënu tyto komponenty jsou v podstatě taktéž přítomné, pouze je automobilka vyrobila tak trochu v „mikro" provedení.

Funkci elektromotoru přebírá takzvaný reverzibilní alternátor. Právě on hraje u e-HDi hlavní roli a dělá jej svým způsobem jedinečný. Alternátor totiž v běžném provozu pracuje jako každý jiný alternátor, tedy vyrábí elektrickou energii. Když je ale potřeba, přepóluje se a začne fungovat v opačném směru, začne se točit, tedy se z něj stane elektromotor, který přes řemen roztáčí zastavený motor. Tohle má výhodu především v rychlosti, plynulosti a také v tom, že je celý proces doprovázen pouze minimem vibrací.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se