Co to vlastně znamená systém e-HDi? Ve stručnosti pouze shrnu, že jde o takzvaný mikrohybrid. Proč? Každý hybrid má přece elektromotor a akumulátor, u Citroënu tyto komponenty jsou v podstatě taktéž přítomné, pouze je automobilka vyrobila tak trochu v „mikro" provedení.
Funkci elektromotoru přebírá takzvaný reverzibilní alternátor. Právě on hraje u e-HDi hlavní roli a dělá jej svým způsobem jedinečný. Alternátor totiž v běžném provozu pracuje jako každý jiný alternátor, tedy vyrábí elektrickou energii. Když je ale potřeba, přepóluje se a začne fungovat v opačném směru, začne se točit, tedy se z něj stane elektromotor, který přes řemen roztáčí zastavený motor. Tohle má výhodu především v rychlosti, plynulosti a také v tom, že je celý proces doprovázen pouze minimem vibrací.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.