Mercedes-Benz A a B využívaji tak zvanou sendvičovou konstrukci. To se v praxi projevuje zvýšenou podlahou vozu, díky této kostrukci se také v některých verzích pod podlahu skryly palivové články nebo nádrže na zemní plyn.

Nová generace třídy B (a s ní i pozdější A) však o tento druh konstrukce přišla. Místo toho využívá platformu MFA (Mercedes Frontwheel Architecture). Díky tomu se snížila výška vozu o necelých 9 centimetrů. Automobilka slibuje mnohem lepší jízdní vlastnosti.

Designoě navazuje druhá generace na tu předchozí. Ještě více ale působí jako rodinné auto. Palubní deska dostala moderní střih. Design ale zůstal spíše v usedlejších mezích značky. Zajímavostí je vysouvací obrazovka. V základní výbavě vozu bude systém varování před kolizí Pre-Safe.

Ze zážehové kategorie se pod kapotou Mercedesu-Benz B objeví motorizace B 180 a B 200. Nižší číslo značí čtyřválec o výkonu 90 kW (200 Nm), vyšší znamená 115 kW a 250 Nm. V obou případch jde o motor s přímým vstřikováním a s objemem 1,6 litru.

 

 

Vznětový motor s objemem 1,8 litru má ve verzi B 180 CDI výkon 80 kW (250 Nm), silnější varianta B 200 CDI nabídne rovných 100 kW (300 Nm). Všechny motory budou mít k dispozici úsporný systém start-stop.

 

K přenosu síly na přední kola poslouží klasická manuální šestistupňová převodovka. Novinkou v této třídě je dvouspojková převodovka 7G se sedmi rychlostními stupni. Auto se předvede na autosalonu ve Frankfurtu.

 

 

All-New 2012 Mercedes-Benz B-Class official trailer

 

All-New 2012 Mercedes-Benz B-Class official trailer

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist