První vozy Škoda Octavia Green E Line vyrazí do provozu na podzim tohoto roku. Na silnicích je řidiči rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti asi 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Škoda chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen hrát v tomto vývoji hlavní roli. Proto je sběr informací z reálného provozu v městských podmínkách důležitým podnětem pro další výzkum a vývoj v této oblasti, informuje automobilka.

Škoda Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model právě vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen.

Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, hmotnost baterie činí zhruba 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.

Škoda Octavia Green E Line Concept (Commercial)

Škoda Octavia Green E Line Concept (Commercial)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist