Aktivní aerodynamika se v dnešních vozech už objevuje. Řada sportovně zaměřených aut má například výsuvný spoiler, Pagani do svého posledního supersportu instaloval čelní aerodynamické panely.

O vozy s proměnlivým tvarem karosérie se snaží i velcí výrobci. BMW před pár lety představilo koncept Gina, který měl kapotu z flexibilní látky. Da Feng ale na svém posledním projektu s názvem Flake využívá panely z uhlíkového vlákna.

Koncept Flake jich má celkem 250. Je z nich sestavena kompletně celá karosérie. Díky tomu může auto přizpůsobovat tvar aktuální situaci. Lze jej snížit a tím zlepšit aerodynamiku, může se naklonit do zatáčky, nebo při brzdění opět zvednout.

Zajímavostí jsou kola D-Wheels. Ta jsou složena z 12 samostatných "nožiček", které se umí zkracovat a prodlužovat. Tím se kola přizpůsobí konkrétnímu povrchu. Jízda tak více než klasické čtyřkolové vozidlo trochu připomíná tank.

Projekt Flake je zatím ale v čistě teoretické rovině. Designér Da Feng se ovšem dušuje, že svůj projekt ukázal bývalému technikovi stáje Williams z Formule 1, který mu potvrdil, že by auto šlo jen s několika nutnými úpravami postavit.

Pokud se ale tak nestane, nevadí. Da Feng použije projekt Flake jako svou závěrečnou práci na universitě v Coventry, kde studuje.

Project Flake Concept Car

Project Flake Concept Car

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist