Z fotografií je patrné, že se nová M5 vydává velmi konzervativní cestou a odlišností od klasické pětky je pomálu. Zahrnují přepracované nárazníky (vpředu se zvětšenými otvory sání vzduchu), boční výdechy v předních blatnících, čtveřici koncovek výfuku a kovaná kola z M-programu s pěticí zdvojených loukotí. Snímky interiéru by měly být k dispozici během následujících dní.

Dvacetipalcové kované disky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 ZR20 vpředu a 295/35 ZR20 vzadu. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 litru bude podávat nejvyšší výkon někde mezi 580–600 koňmi a bude spolupracovat se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou Drivelogic M. Dvojspojková skříň se mimochodem testovala i v minulé M5, ale do produkce se nakonec nedostala.


BMW tvrdí, že motor nebude v točivosti za odcházejícím pětilitrovým desetiválcem zaostávat, nabídne (logicky) více síly a přitom sníží spotřebu až o 25 procent. Uvidíme, co na to realita. Poslední informací je montáž vícelamelového samosvorného diferenciálu Active M, který vychází z modelu X6 a rozděluje točivý moment mezi zadními koly.

Definitivní sériová verze by se mohla představit na podzim ve Frankfurtu. Ze Šanghaje, kde se 19. dubna odhalí tento koncept, bude mnichovská automobilka vysílat živě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist