Porsche Cayenne S Hybrid o sobě navenek příliš vědět nedává. Snad vychází z představy, že jeho majitel sice chce řídit hybrid, ale bude raději, když to ostatní nebudou vědět. Na zádi se tak o přítomnosti baterií a elektromotoru pod kapotou nedovíte nic, je zde pouze obligátní název „Cayenne S“. Ten ale není příliš pravdivý. Běžné Cayenne S má totiž osmiválec, tenhle vůz ale pohání něco jiného.

Jde o kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec s výkonem 333 koní. Ano, ten samý motor, který roztáčí kola nové generace Audi S4. K němu se přidává navíc elektromotor s výkonem 47 koní. Výsledné hodnoty ale samozřejmě nejde sčítat. Rozdíl oproti konvenční verzi Porsche Cayenne S není tak velký (osmiválec má výkon 400 koní), přesto je pocit za volantem trochu rozdílný.

Pojďme se ale nejdříve podívat, jak celé soustrojí funguje. Cayenne S je opravdový full-hybrid, takže nabízí možnost jet až 2 km pouze na elektrický proud až do rychlosti 60 km/h. Ve skutečnosti je vzdálenost mnohem kratší, protože řidič musí být s plynovým pedálem velmi citlivý (podobně jako u BMW X6 ActiveHybrid) a navíc se baterie málokdy dostanou do stavu plného nabití. Přesto je ale posun pomocí elektromotoru užitečný. Šetří se hlavně v zácpě.

Mnohem zajímavější je ale jízdní režim nazvaný „Road Sailing“. Díky tomu, že se elektromotor do pohonu připojuje pomocí spojky, může posloužit k úsporám i ve vyšších rychlostech a mimo město. Pokud na dálnici do rychlosti 154 km/h (160 km/h na tachometru) nepotřebujete sílu benzinového motoru (dojíždíte pomalejší auto, při nižších rychlostech jedete z táhlého kopce), vypne se konvenční agregát a elektromotor vás může udržovat. Veškerou činnost tohoto soustrojí lze samozřejmě sledovat na budíku na přístrojové desce, nebo na velkém displeji uprostřed.


Porsche Cayenne S Hybrid by mělo oproti modelu Cayenne S ušetřit 22 procent pohonných hmot a vyprodukovat o 22 procent méně emisí. Jde ale o ideální hodnoty, kterých v reálném provozu nemáte šanci dosáhnout. Porsche udává tabulkovou kombinovanou konzumaci 8,2 litru paliva na 100 km. Zní to jako pohádka a také je. V běžném provozu budete jezdit zhruba za 12 litrů, pokud vás zláká dynamický potenciál vozu, pak počítejte třeba s 15 litry. Jistá úspora proti osmiválcovému modelu tam ale je.

Jezdí pořád rychle

Přitom se nemusíte bát o výraznou ztrátu dynamiky. Porsche Cayenne S Hybrid samozřejmě veze na palubě navíc elektromotor a sadu baterií (jen ty váží 80 kg), nejde ale o tak dramatický nárůst jako v případě zmiňovaného BMW X6 ActiveHybrid. Stovka přichází za 6,5 sekundy a maximální rychlost leží v 242 km/h. Mějte na paměti, že se stále bavíme o SUV!

Přestože nese na kapotě štítek z Zuffenhausenu, jde stále o vůz vhodný spíše pro dálniční sprint než klikaté okresky na úbočí alpského masivu. Auto vás dokáže díky kvalitnímu odhlučnění obklopit maximálním komfortem, stejně tak odpružení je zaměřeno hlavně na komfort. Pokud se přece jen vydáte na menší komunikace, potěší vás řízení - tedy pokud jste řídili předchozí Cayenne. Oproti němu jde o mnohem přesnější a citlivější ovládání. Oproti ostatním Porsche je to ale slabý odvar. Kdo by ale čekal reakce Porsche 911?

Porsche Cayenne Hybrid S rozhodně není jen pokusem firmy zapadnout do aktuálního trendu a vyrábět prostě nějaký hybridní automobil. Svůj smysl toto SUV má. Už jen pokud se zamyslíme nad tím, že celá řada zákazníků si kupuje takové auto hlavně kvůli prestiži a v reálu s ním bude jezdit celkem standardně, jako s každým jiným SUV.

V takovém případě má hybridní soustrojí smysl, protože šetří určitou porci paliva a je tak alespoň o trochu šetrnější k životnímu prostředí než osmiválcová verze. Částka 2.141.000, na které vůz začíná je adekvátní. Počítejte ale s extrémně drahými příplatky. 

Plusy: solidní jízdní dynamika, jízdní vlastnosti, Road Sailing, spotřeba
Mínusy: tlačítka řazení na volantu, vysoká pořizovací cena

Motor     zážehový šestiválec + synchronní elektromotr
Objem     2995 ccm
Výkon spal. motoru 245 kW (333 k) při 5500 - 6500 ot./min
Výkon el. motoru     34 kW (47 k) / 1500 ot./min
Točivý moment spal. motoru 440 Nm při 3000 - 5250 ot./min
Točivý moment el. motoru     300 Nm při 0 - 1500 ot./min
Maximální rychlost     242 km/h
Zrychlení     6,5 s
Převodovka     8mi stupňová automatická
Spotřeba město/mimo/komb     8,7 / 7,9 / 8,2 l/100 km
Spotřeba během testu     12,5 l/100 km
Palivová nádrž     100 l
Délka x šířka x výška     4846 x 1939 x 1705 mm
Rozvor     2895 mm
Hmotnost     2240 kg
Zav. prostor min/max     580 / 1690 l

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist