Luxusí párty připravilo rakousko-české zastoupení britské značky kvůli přivítání nového modelu ve svém portfoliu. Range Rover Evoque, který je nejmenším, nejlevnějším a nejúspornějším Range Roverem všech dob, se ale na českém trhu (a v dalších 160 zemích světa) začne prodávat až na konci léta.

Range Rover Evoque bude dostupný ve dvou karosářských verzích. Třídveřové Coupé měří na délku 4355 mm, široké je 1965 mm a na výšku má 1605 mm. Praktičtější alternativu tvoří pětidveřová karoserie, která je o 10 mm delší a o 35 mm vyšší.

Automobilka hodně sází na design. Úzké světlomety dávají malému Range Roveru velmi originální výraz, bočnímu profilu dominuje stoupající ponton karoserie, který končí malinkým zadním oknem.

Kompaktní SUV nabízí poměrně zajímavé možnosti individualizace. Základem je výběr mezi třemi motivy: Pure, Prestige a Dynamic. Od toho se odvíjí volba dalších prvků zahrnující 12 barev exteriéru, 3 odstíny střechy, osm různých kol velikosti 17 – 20 palců, 16 designů interiéru, 4 kovové dekory a dva druhy dřeva. K tomu si můžete pořídit také různé doplňky počínaje plasty chránící prahy a konče nosiči kol.

Na úvod bude k dispozici trojice motorů. Naftový agregát o objemu 2,2 litrů známe z testu Freelanderu TD4. Také u modelu Evoque nabídne jeho základní verze 150 koní, silnější provedení disponuje výkonem 190 k.

Jestliže toužíte po zážehové jednotce, pak můžete sáhnout po přeplňovaném dvoulitru Si4 vybaveným přímým vstřikováním paliva. Jeho maximum činí 240 koní, což stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h během 7,1 sekund. Všichne tři jsou kombinováni se systémem Start/Stop. Obdobně jako u Freelanderu si můžete pořídit základní diesel pouze s pohonem přední nápravy.

Cena Range Roveru Evoque startuje v Česku na 819 tisích korunách.