Rolls-Royce v Ženevě vystavuje model 102EX. Jde zatím pouze o koncept. Vůz pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 290 kW, tedy 396 koní. Točivý moment má hodnotu 800 Nm.
Konstruktérům se podařilo rovnoměrně zaplnit mezeru po klasickém spalovacím motoru a převodovce bateriemi. Konkrétně jde o 98 lithium-kobalt-manganových článků. Ty by měly limuzíně udělit dojezd až 200 km.
O nabíjení se stará trojice nabíječek, každá zvládá příkon 3 kW. Jednofázové dobití trvá až 20 hodin, třífázové zabere 8 hodin. Podle zástupců značky lze dobíjet vůz i přes indukční plošinu.
Stav dobíjení indikují diody u přípojky na pravé straně vozu. Pokud svítí modře, elektřina proudí k bateriím. Jakmile se rozsvítí zeleně, je hotovo. Rolls-Royce vyměnil i klasickou sošku Spirit of Ectasy za makrolonovou. Ta během jízdy svítí.
To, že je Rolls-Royce 102EX elektromobil nemění nic na pohodlí, které by svému případnému majiteli mohl poskytnout. Auto vychází ze základu velkého modelu Phantom. Je lakované speciální barvou Atlantic Chorme. Ten obsahuje keramické nanočástice, které mají mít výjimečný odlesk.
Speciální lakování je i uvnitř vozu. Kromě toho tu však najdeme vybranou kůži Corinova a hliníkové ozdoby. V elektromobilu má své místo ukazatel využití a stavu baterie. V kabině je i ovladač dobíjení.
Rolls-Royce 102EX
Rolls-Royce 102EX
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist