Přijde vám Rolls-Royce Phantom bez velkého dvanáctiválce nemyslitelný? Tak se zkuste na chvíli zamyslet, co s sebou elektromotor přináší. Konstantní zátah od nuly až do konce, naprosto tichý provoz a žádné vibrace. To je přece přesně to, co chce Rolls-Royce svým zákazníkům přinést.
Problém může být ovšem technického rázu. Na to, aby elektromotor přijatelně rozpohyboval třítunovou limuzínu bude potřebovat hodně "šťávy". Tu má poskytnout stejná armáda baterií, jakou dnes montuje mateřské BMW do elektrického Mini E. Nápovědu přinesl i koncept Vision EfficientDynamics představený ve Frankfurtu.
"Rolls-Royce Phantom je vhodným vozem pro elektrický provoz. Tato auta jsou totiž nejčastěji využívána pro cesty na krátké vzdálenosti," řekl mluvčí luxusní značky Richard Carter. Kdy se elektrického Phantom dočkáme a jaké bude mít specifikace, ale nechtěl zatím komentovat.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist