Ferrari vstoupilo do nové kapitoly své existence. Poprvé totiž veřejnosti představilo supersport s pohonem všech kol. Ferrari FF (nebo-li Ferrari Four) je zároveň poměrně praktickým vozem. Třeba jako býval jeho předchůdce 456 GT.
Pokud mohutný dvanáctiválec přesunete pod přední kapotu, pak se vám v zádi vygeneruje velký prostor pro náklad. O tom jsme se mohli přesvědčit i v Ženevě. Italové na vystaveném voze předvedli, kolik zavazadel se do kufru nového Ferrari vejde. Objem 450 litrů je větší než u celé řady kombi střední třídy.
Vůz navíc pojme čtyři cestující, i když ti ve druhé řadě se budou muset samozřejmě trochu uskromnit. Jedinou výhradu k praktičnosti bychom ovšem měli. Víko zavazadelníku se dá otevřít jen pomocí tlačítka na podlaze u řidiče. Nebo dálkovým ovladačem. To je ovšem pouze detail.
Auto měří na délku 4907 mm, široké je 1953 mm a vysoké jen 1379. Trochu jsme se obávali, že to vozu nebude slušet. Na živo je ovšem dojem z něj rozhodně mnohem lepší, než z produktových fotografií.
Pod dlouhou přední kapotou najdeme dvanáctiválcový agregát o objemu 6262 ccm. Ten je schopen vyprodukovat výkon 660 koní (dostupných v 8000 ot/min) a maximum točivého momentu 683 Nm při 6000 ot/min. Připočítejme k tomu pohon všech kol lehkého systému 4RM (až o 50 procent lehčí než konveční 4x4) a dostaneme stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 335 km/h.
Ferrari tvrdí, že spotřeba vozu je v kombinaci 15,4 litru benzinu na 100 km. Rádi bychom si to ověřili.
Ferrari FF
Ferrari FF
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist