Ferrari vstoupilo do nové kapitoly své existence. Poprvé totiž veřejnosti představilo supersport s pohonem všech kol. Ferrari FF (nebo-li Ferrari Four) je zároveň poměrně praktickým vozem. Třeba jako býval jeho předchůdce 456 GT.

Pokud mohutný dvanáctiválec přesunete pod přední kapotu, pak se vám v zádi vygeneruje velký prostor pro náklad. O tom jsme se mohli přesvědčit i v Ženevě. Italové na vystaveném voze předvedli, kolik zavazadel se do kufru nového Ferrari vejde. Objem 450 litrů je větší než u celé řady kombi střední třídy.

Vůz navíc pojme čtyři cestující, i když ti ve druhé řadě se budou muset samozřejmě trochu uskromnit. Jedinou výhradu k praktičnosti bychom ovšem měli. Víko zavazadelníku se dá otevřít jen pomocí tlačítka na podlaze u řidiče. Nebo dálkovým ovladačem. To je ovšem pouze detail.

Auto měří na délku 4907 mm, široké je 1953 mm a vysoké jen 1379. Trochu jsme se obávali, že to vozu nebude slušet. Na živo je ovšem dojem z něj rozhodně mnohem lepší, než z produktových fotografií.

Pod dlouhou přední kapotou najdeme dvanáctiválcový agregát o objemu 6262 ccm. Ten je schopen vyprodukovat výkon 660 koní (dostupných v 8000 ot/min) a maximum točivého momentu 683 Nm při 6000 ot/min. Připočítejme k tomu pohon všech kol lehkého systému 4RM (až o 50 procent lehčí než konveční 4x4) a dostaneme stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 335 km/h.

Ferrari tvrdí, že spotřeba vozu je v kombinaci 15,4 litru benzinu na 100 km. Rádi bychom si to ověřili.