Italský výrobce supersportovních vozů Ferrari měl problém se svým modelem 458 Italia, který je následovníkem úspešného F430. Auto přitom vyjelo na silnice teprve letos. Podle některých zdrojů supersport hořel nejméně ve čtyřech na sobě nezávislých případech. Další hovořili až o deseti plameny zničených kusech.

Ferrari došla trpělivost a začalo samo pátrat po příčinách vzplanutí. Chtělo zároveň vyloučit lidský faktor. Jenže minimálně jeden požár vznikl ve voze, který ani nebyl zapletený do dopravní nehody. Další auto vzplálo ve skladu v londýnském Heathrow, aniž by se k němu kdokoliv přibližoval. Požáry měly jedno společné - vznikly v zadní části vozu.

Na vyřešení záhady stačil expertům automobilky necelý týden. Ukázalo se, že leží právě pod zadním nárazníkem vozu s mnohamilionovou cenovkou. Tam je totiž nainstalovaný tepelný štít chránící karosérii od horkého výfuku. Bohužel byl připevněn pouze lepidlem a tak na sebe katastrofa nenechala dlouho čekat. Horko lepidlo uvolnilo, to pak následně začalo odpařovat hořlavé látky, které vzplály.

Automobilka proto nyní do servisů svolává všechna Ferrari 458 Italia. Letos jich už prodala 1248, další čekají v továrně. U všech bude muset provést výměnu tepelného štítu a namísto lepidla použít k fixaci nýty. Ti, kterým jejich nový supersport shořel, dostanou z Maranella nový vůz zcela zdarma.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist