Dramatické tvary, dveře typu gullwing a lehká karosérie z kompozitních materiálu. To jsou jen některé z předností nového italského supersportu. Vůz, který nese jméno boha větru se v úterý představil na ženevském autosalonu.
Pagani Huayra, které si už mezi novináři získalo pozornost kvůli těžké výslovnosti svého jména, měří na délku 4605 mm, šířkou o 26 mm přesahuje dva metry a je vysoký jen 1169 mm. Nápravy jsou od sebe vzdáleny 2795 mm.
Základ tvoří monokok vyrobený ze směsi karbonu a titanu, veškeré zbylé díly karoserie jsou karbonové. Výsledkem je hmotnost pouhých 1350 kg, která je rozložena na nápravy v poměru 44/56.
Pohon supersportu má na starost nový dvanáctiválcový šestilitrový motor trůnící těsně za dvojicí sedaček. Speciálně pro Pagani ho opět postavilo AMG. Jednotka je osazena dvojicí turbodmychadel, maximálně vyprodukuje více rovných 700 koní a dokáže poslat na zadní kola až 1000 Nm.
Od původně plánované dvouspojkové převodovky nakonec Horacio Pagani opustil. Místo toho do supersportu instaloval soustrojí Xtrac se sedmi stupni. To nabízí možnost sekvenčního řazení pomocí klasické páky nebo pádly pod volantem. Oproti „dvojspojce“ se tak podařilo ušetřit dalších 709 kg hmotnosti.
Pagani Huayra
Pagani Huayra
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist