Pagani představil nástupce pro svůj extravagantní supersport Zonda. Vůz na předchůdce vzhledem navazuje, ať už se jedná o příď, záď nebo celkové tvary karoserie. Zachází ale do ještě větších extrémů. Auto má například křídlové dveře, pohyblivé ventilační panely na přídi a zcela nový interiér.

Pagani Huayra je vyrobeno z nejlehčích materiálů, konkrétně ze směsi karbonu a titanu. Jeho hmotnost je 1350 kg, což odpovídá obyčejnému vozu nižší střední třídy. Váha je pečlivě rozložena v poměru 44 ku 56 procentům na nápravy vpředu a vzadu.

Supersport měří na délku 4605 mm s rozvorem náprav 2795 mm. Auto je ale především extrémně široké se svými 2026 mm a velmi nízké. Napočítáte mu jen 1169 mm.

Horacio Pagani těží z dobré spolupráce se společností AMG, která se běžně stará o ty nejvýkonnější vozy Mercedes-Benz. Pro nové Pagani Huayra připravila nový dvanáctiválec s šestilitrovým objemem. Agregát přeplňovaný dvěma turbodmychadly dosahuje výkonu 700 koní a maxima točivého momentu 1000 Nm.

O přenos takové síly na kola se postará 7stupňová dvouspojková automatická převodovka. Auto dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 sekundy, maximálně pojede 370 km/h.

Cena zatím není jasná, spekuluje se ale o částce kolem jednoho milionu eur. Horacio přitom zvládne vyrobit maximálně 20 kusů ročně.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist