Byl to úkol, na kterém se koncern Daimler nechtěl půodílet sám. Jeho upadající značka Maybach produkující v malých počtech luxusní ale lehce zastaralé limuzíny připravila spolu s karosářskou firmou Xenatec exkluzivní kupé. Narozdíl od raritního Maybachu Exelero by se tento vůz měl vyrábět ve větším počtu.

Kupé nazvané Xenatec Maybach Cruiserio staví na základu limuzíny Maybach 57 S. Samozřejmě má ale jenom dvoje dlouhé dveře. Lehkou změnou prošla i příď vozu. Na designu vozu pracoval Fredrik Burchhardt, autor Excelera. Pod kapotou najdeme shodný V12 s dvojitým přeplňováním, šestilitrovým objemem a výkonem 630 koní.

Do projektu nalili své peníze také šejkové ze Saúdské Arábie. Celkem nabídli okolo 70 milionů eur, tedy asi 1,7 miliardy korun. V následujících třech letech chtějí vyrobit minimálně 100 vozů, každý s cenovkou začínající na 730 tisících eur (16,7 milionu Kč).

Pokud se ale nemůžete dočkat, první model, který si odbyl svůj vánoční debut v Německu, je na prodej. V současnosti je k vidění v Rijádu a jeho cena je ještě o kousek vyšší.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist