Podle zprávy, která se nedávno objevila v listu The Financial Times, má zřejmě britský výrobce luxusních sporťáků zájem o spolupráci s koncernem Daimler. Konkrétně chce pomoci jeho neúspěšné značce Maybach, která prodává luxusní limuzíny 57a 62.
Vozy Maybach vychází z technologického základu minulé generace Mercedesu-Benz třídy S a v porovnání s rivaly v tomto segmentu, britskou smetánkou Bentley a Rolls-Royce, jim to k úspěchu příliš nepomáhá.
Spojení s Aston Martinem by dávalo smysl. Značka je od roku 2007, kdy se jí zbavil Ford, v privátním vlastnictví. Přitom je stále schopná prodat 6000 vozů ročně (číslo pro rok 2010). Zároveň dokázala postavit i jeden z nejdražší supersportu na světě One-77, jehož se z plánované série 77 kusů prodalo už 60. Každý minimálně za 35 milionů korun.
Takto schopný výrobce by Maybachu rozhodně mohl pomoci. A sám by z toho těžil. Podle deníku má Aston Martin zájem o motory Daimleru, které by mohl montovat pod kapotu svých budoucích vozů. I když má své vlastní pohonné jednotky, potřebuje novější a úspornější. Spolupráce s Daimlerem by mohla ušetřit peníze za vývoj.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist