Nedlouho po představení Volkswagenu Sharan se na český trh dostavilo také jeho španělské dvojče – Seat Alhambra. Oproti minulé generaci má nová Alhambra na délku 4858 mm, tedy 220 mm navíc, široká je 1904 mm, což představuje nárůst o více než 90 mm a když jsme u toho zvětšování, hodnota rozvoru se navýšila o 75 mm na 2919 mm. Jediný rozměr, který šel dolu, je samozřejmě výška. Německý sourozenec je do puntíku, co se týká rozměrů stejný, určité rozdíly musíme hledat jinde.

Design karoserie dostal na starost Luc Donckerwolke. Ten ovšem příliš práce neměl. Navrhnul novou příď, upravil zadní svítilny, do interiéru přidal prvky známé z ostatních Seatů a bylo hotovo. Kabina díky velkorysým vnějším rozměrům nabídne spoustu místa až pro sedm cestujících. Přístup do druhé řady obstarávají posuvné dveře, které je možné vybavit elektromotorem a otevírat je zmáčknutím tlačítka. Kdyby náhodou se mezi zavírající se dveře a karoserii přepletl nějaký předmět nebo dokonce dítě, jsou opatřeny pojistkou, která je automaticky zastaví a odsune vzad.

Představitelé také kladli důraz na pomocné výztuhy. Ty po zavření zapadnou do zámků a vytvoří tak účinnou bariéru chránící posádku při bočním nárazu. Obecně můžeme říci, že se na bezpečnost hodně myslelo, protože už základní výbava nabídne sedm airbagů, ESP a EBA. U sedmimístné verze najdeme hlavové airbagy také pro třetí řadu sedadel.

S variabilitou na tom je nová Alhambra velmi dobře. Vůz je vybaven systémem Easy-Fold. Díky němu lze sklápět zadní sedadla pomocí jednoho pohybu. Nechybí ani možnost podélného posuvu, případně je možné přemisťovat sedáky také v příčném směru. Na přání se dodávají integrované dětské sedačky. Pětimístné provedení má základní objem zavazadelníku 885 litrů, maximum je 2430 litrů. V případě sedmimístné verze můžete využít maximálně 2297 litrů.

Základní motorizací je zážehová jednotka 1.4 TSI o výkonu 150 koní, alternativou je dvoulitr s maximem 200 koní. Zájemci o diesel mohou sáhnout po 2.0 TDI ve verzi 140 k nebo 170 k. Ke všem je k dispozici za příplatek 40 000 Kč automatická převodovka DSG a s výjimkou nejsilnějšího benzinového motoru jsou všichni vybaveni systémem Start/Stop.

Zajímavý je fakt, že v rámci standardní výbavy dostane zákazník samozacelující se pneumatiky Conti Seal. Ty představují v podstatě to nejmodernější co se aktuálně nabízí. Díky polymerové vrstvě umístěné na vnitřní stěně pláště nedojde při průniku cizího předmětu k úniku tlaku vzduchu. Otvor zacelí zmíněný polymer. Údajně je to tak spolehlivé, že ani padesát nastřelených hřebíků nezpůsobily ztrátu tlaku. Tím spíš je trochu zvláštní, že k těmto pneumatikám je také v rámci standardní výbavy dodáván systém kontroly tlaku vzduchu.

Seat Alhambra přichází do prodeje ve výbavách Reference a Style. Nejdostupnější je kombinace motoru 1.4 TSI, manuální převodovky a úrovně Reference. Zákazník za ni zaplatí 619 900 Kč. Sharan je o padesát tisíc dražší. Nejlépe vybavené španělské MPV 2.0 TDI 170 k s převodovkou DSG začíná na 865 900 Kč.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist