Společnost TRW Automotive vyvíjí bezpečnostní systémy varující například před kolizí s jiným vozem. Podobné radarové zařízení nainstalovala do luxusního manažerského sedanu Volkswagen Phaeton už před osmi lety. Jenže podle statistik bourají častěji malé vozy, než velké a luxusní.

TRW nyní přišla s levnějším radarem, který by mohl posloužit v autech segmentu C a B. Oproti dražšímu radaru pracujícímu na frekvenci 77 GHz, je tento schopen fungovat jen na 24 GHz, což kromě jiného také snižuje náklady na jeho výrobu. Zařízení je efektní ale jen do rychlosti maximálně 140 km/h.

Systém by měl fungovat tak, že zaregistruje auto před sebou a řidič dá varovný signál pomocí diod nebo zvuku, že hrozí kolize. Podobné zařízení už funguje třeba ve vozech značky Volvo. Levnější systém by se měl dostat do prvních aut v roce 2013.

Bezpečnostní systémy se dostávají většinou z luxusních vozů směrem níže k běžným spotřebním autům. Dobrým příkladem je airbag, který se poprvé objevil v Mercedesu-Benz třídy S v roce 1980, dnes je součástí skoro každého auta. Ve stejném voze debutoval také systém ABS zlepšující brzdění na kluzkém povrchu. Volvo zase poprvé uvedlo bezpečnostní pásy.