Jakkoliv si švédská automobilka Volvo zakládá na bezpečnosti, nebyla to ona, která světu dala známý vzduchový polštář schopný nafouknout se pár milisekund po nárazu. Za zavedením airbagu stojí německý koncern Daimler. Ten jej poprvé představil v Mercedesu-Benz třídy S.
Právě luxusní limuzína třídy S byla vždy vlajkovou lodí značky, proto do ní inženýři jako první montovali bezpečnostní zařízení, která se postupem času rozšířila i do levnějších tříd. Dnes je airbag součástí výbavy každého nově prodaného vozu.
Podle americké společnosti National Highway Transportation Safety Administration zachránil airbag při nehodách už minimálně 28 tisíc lidských životů. A to jen na území Spojených států. Ze statistik navíc vyplývá, že řidič ve vozidle s aribagem má o 61 procent větší šanci nebýt zraněn, než ten, který jej nemá.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist