Nová auta zdražují. Začalo to oslabením koruny koncem roku 2013, pokračovalo povinným zavedením stabilizačního systému a kontroly tlaku v pneumatikách do standardní výbavy a vrcholí to současným přezbrojováním na emisní normy Euro 6. Nejvíc se nárůst ceny projevil na malých autech, kde roli sehrály i generační proměny.

Ještě před několika lety nebyl u pětidveřových aut velikosti Škody Fabia s rozpočtem 200 tisíc korun problém pořídit si nový vůz i s klimatizací. Nabídka byla početná. Generační proměny související s růstem cen u Fabie nebo modelů Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 207 na 208 či Renault Clio, výrazné zdražení Citroënu C3 nebo ukončení dovozu Chevroletu Aveo ale situaci zcela změnily.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se