Elektromobily a vodíkové vozy řada lidí považuje za emisně čisté. Při jízdě neprodukují žádné emise škodlivin ani skleníkových plynů. Z vodíkového vozu na pohled jen odkapává voda, která vzniká chemickou reakcí v palivových článcích. Zcela ekologický však není ani jeden z vozů.

Předně jsou energeticky náročné na výrobu – to kvůli bateriím nebo právě palivovým článkům. A v druhé řadě: i když energie k jejich pohybu nevzniká spalováním benzinu nebo nafty, stejně se musí nějakým způsobem vyrobit – ať už je řeč o výrobě elektřiny (z uhlí, plynu, jádra nebo obnovitelných zdrojů), nebo o produkci vodíku (může vznikat jak špinavou cestou ze zemního plynu, tak čistě elektrolýzou vody s využitím energie z obnovitelných zdrojů).

Fraunhoferův institut pro solární energii, součást Fraunhoferovy společnosti, největší evropské sítě vědeckých institutů zaměřených na aplikovaný výzkum, srovnal uhlíkovou stopu bateriových elektromobilů, vodíkových aut a dieselů. 

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je uhlíková stopa elektromobilu? Je vodíkové auto vždycky lepší?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se