Zatímco v Evropě velké autosalony strádají a třeba přehlídka v Ženevě to zabalila úplně, na opačném konci světa je situace naprosto odlišná. Čína má každý rok dvě významné výstavy osobních aut – podzimní probíhá v Kantonu a jarní se koná na střídačku v Pekingu nebo Šanghaji. Letos vyšla řada na Šanghaj, ve středu odstartovaný největší automobilový veletrh světa potrvá do 2. května. A že jde o akci, která je velkým lákadlem nejen pro místní, tu vidíte prakticky na každém kroku.
Ve městě jsou desítky poutačů, v metru mířícím na výstaviště už se první den – tradičně určený hlavně novinářům – nedá hnout. Autem to raději ani nezkoušejte, z centra do veletržního komplexu je to sotva 25 kilometrů, ale cesta kvůli obrovským zácpám, navzdory místy i čtyřproudým komunikacím, zabere hodně přes hodinu. Metrem počítejte kolem 40 minut.
Co se dočtete dál
- Kdo je na veletrhu a co vystavuje.
- Jak je vidět na veletrhu vládní podpora elektromobility.
- Jak jsou na tom evropské značky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.