Pandemie koronaviru přinesla do světa aut nečekaný efekt. Většina automobilek vydělala více peněz, ačkoliv méně vyráběla. Pro Mercedes to byl dostatečný impulz ke změně strategie: stuttgartská automobilka bude napříště luxusnější než kdy dříve, „lidové“ modely pošle do zapomnění.

„To, co bylo vždy jádrem naší značky, je nyní i jádrem naší strategie. Je to luxusní segment,“ řekl šéf Mercedesu Ola Källenius, když letos v květnu ve francouzském Nice představoval potenciálním investorům novou strategii firmy. Nejstarší automobilka světa bude podle Källeniuse napříště vyrábět už jen auta tří kategorií: „Top-End Luxury“, „Core Luxury“ a „Entry Luxury“. Nic obyčejnějšího na skladě nebude.

Během pandemie, která způsobila takzvaný čipový hladomor, a navíc zpřetrhala zavedené dodavatelsko-odběratelské vztahy, se Mercedes choval stejně racionálně jako ostatní automobilky. Když už byly úzkoprofilové součástky k dispozici, ve výrobě upřednostnil dražší a luxusnější modely, které mu přinesly vyšší zisk.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.