„S našimi obrovskými odlévacími stroji budeme vyrábět auta stejně, jako se vyrábějí angličáky,“ napsal vloni v lednu na Twitter šéf Tesly Elon Musk. Jeho automobilka nainstalovala ve svém německém závodě u Berlína, kterému se říká Gigafactory, osm obrovských strojů na tlakové lití hliníku, které prý mají přinést revoluci ve výrobě aut. Ta by vznikala podobně jednoduše jako pouhé (nepojízdné) zmenšeniny reálných automobilů.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Tyto stroje jsou dlouhé dvacet metrů, tedy jako kamion, a vysoké 7,5 metru, připomínají dvoupatrový dům. Umožňují v jednom kuse odlévat velké součásti skeletu karoserie – a nahradí tak desítky až stovku jednotlivých součástek. Slibuje se od nich úspora času i energie při výrobě, do které mají přinést možnost velice rychle reagovat na nejnovější technické pokroky. Další tyto „obry“ má už Tesla nainstalované v továrnách v kalifornském Fremontu a čínské Šanghaji.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se