Rodina elektrických škodovek se rozšiřuje. Automobilka v pondělí v pražském kině Lucerna představila novinářům a prostřednictvím live streamu i širší veřejnosti další karosářskou variantu elektromobilu Enyaq iV, tedy SUV-kupé, model se splývavou zádí, a k tomu také vizáž sportovní varianty RS. Jde vůbec poprvé o čistě bateriové „ereso“. Doposud bylo označení vyhrazeno pouze pro sportovně laděné vrcholné spalovací motory.

Výroba nového elektrického vozu Enyaq Coupé začne v hlavním závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi v druhém únorovém týdnu. První půlrok bude firma prodávat pouze sportovnější verzi RS, která je zároveň dosud nejvýkonnějším modelem této řady značky. Při představení vozu to uvedl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Nejsportovnější elektromobil v mladoboleslavských barvách se pozná už podle vizáže. Jen pro tuto RS variantu je k dispozici jedovatě zelený lak Mamba. Součástí standardní výbavy  je diodami podsvícená přední maska, takzvaná Crystal Face. Nechybí znáčky RS, černé nebo červené detaily, dramaticky tvarovaný přední nárazník či výrazná 20“ kola s aerodynamickými kryty. Jednadvacítky jsou pak za příplatek. Auto je také nižší, a to o 15 mm na přední a 10 mm na zadní nápravě.  

Také interiér se odlišuje. Má karbonový design, sportovní volant a sportovně tvarovaná sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Čalounění sedadel je vyrobené z potahu tvořeného polyesterem z recyklovaných PET lahví.

Nejsportovnější elektromobil Škody
Enyaq RS coupé má na každé nápravě jeden elektromotor. Nabídne výkon 220 kW a točivý moment 460 Nm, což znamená nárůst o 15 kW a 35 Nm. Zvedla se také maximální rychlost, až doposud šlo s Enyaqem jet maximálně 160 km/h, teď to půjde o 20 km/h rychleji. „Na potvrzení oficiálního údaje o dojezdu čekáme až po finální homologaci, ale víme, že přesáhneme hodnotu 500 kilometrů,“ říká tiskový mluvčí automobilky Škoda Auto Pavel Jína.

Kupé verze se ovšem nabízí i ve slabším provedení, nejen jako RS. Vždy bude mít akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh, nejslabší varianta 80 iV s pohonem zadních kol má výkon 150 kW. V porovnání s identickým Enyaqem 80 iV se standardní karoserií má o jedenáct kilometrů delší dojezd, tedy 545 km namísto maximálních 534.

Zásadní vliv na to má lepší aerodynamický odpor kupé verze. Auto je v porovnání s klasickým Enyaqem o pár milimetrů delší, a dokonce i nepatrně vyšší, kufr se ale kvůli splývavé zádi zmenšil, konkrétně o 15 litrů na výsledných 570 l.

RS dostane přednost, obyčejné kupé až za půl roku
Za největší trhy se podle mluvčího Škody Auto Pavla Jíny považují v Evropě ty země, které si oblíbily i konvenční variantu Enyaqu, tedy Norsko, Německo či Nizozemsko. „Odhady celosvětových prodejů zatím nemáme, ale očekáváme, že v dlouhodobém horizontu si třetina zákazníků zvolí kupé verzi a zhruba pětina Enyaqů by se měla prodávat jako RS,“ říká Jína. „Co se týče Česka, letos bychom rádi prodali 1400 Enyaqů, z čehož by až třetina mohla být jako kupé," dodává.

Auto bude možné objednat už v následujících dnech, zpočátku lze pořídit pouze RS variantu, slabší kupé verze se v ceníku objeví později, zhruba za šest měsíců. Přestože ceny zatím firma nezveřejnila, dá se očekávat, že kupé bude vždy nepatrně dražší. Aktuálně standardní Enyaq 80 iV stojí 1 254 900 korun. Ceníky by se prý měly na stránkách automobilky objevit následující týden.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist