Kolik ztrácí zavedené automobilové značky v čele s německým automobilovým koncernem Volkswagen na americkou Teslu? Dá se na elektromobilech již nyní vydělat? Kdy se srovnají jejich ceny se spalovacími motory? A jakou cestou se mají tradiční automobilky vydat, aby mohly fungovat i v době elektrické? Na to vše díky detailní rozborce elektrického Volkswagenu ID.3 odpovídá studie analytiků jedné z největších švýcarských bank UBS, kterou mají Hospodářské noviny k dispozici.

UBS studii připravila ve spolupráci s německou poradenskou společností P3 Group, která se postarala právě o fyzické rozebrání vozu. Při něm se dají kromě technického provedení odhadovat i výrobní náklady. Na Volkswagen ID.3 nepadla volba náhodou, jedná se o elektromobil, který je jako první postaven na technickém základu, jenž lze škálovat (tedy natahovat do všech stran pro nejrůznější modely) a je od začátku vytvořen specificky pro elektromobily. UBS ve své zprávě upozorňuje na to, že Volkswagen je první automobilkou, která se do podobného řešení rozhodla investovat. Tuto technickou platformu MEB po Volkswagenu použijí i další koncernové značky, Škoda ji nasadí například v modelu Enyaq, Audi v typu Q4 e-tron.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.