Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu, který ve čtvrtek zahájil už svůj 68. ročník, je druhou nejvýznamnější akcí svého druhu v Evropě. Přesto nad ním letos leží stín malého zájmu ze strany automobilek. Ve stáncích je na osm stovek vystavovatelů, což je na první pohled velké číslo, ve srovnání s předchozí výstavou před dvěma lety (Frankfurt se každoročně střídá s autosalonem v Paříži), to ale znamená pokles o pětinu. Absenci velkých výrobců dokazuje i fakt, že z pěti či šesti dříve běžně zaplněných hal dnes nová auta stojí pořádně jen ve třech. Ve čtvrté se už míchají s dodavateli dílů.
A důvody? Ty jsou u všech výrobců aut podobné. Buď jim chybí novinka, kterou by vyčnívali z davu, případně ji chtějí oficiálně představit někde jinde a části firem vadí i vysoká cena, kterou organizátoři požadují za stavbu stánku. Výsledkem toho všeho je, že z autosalonu ve Frankfurtu se stala spíše lokální výstava, kterou ovládly německé automobilky. Všímá si toho i šéf českého Seatu Aleš Novák. "Obávám se, že ten trend se bude prohlubovat," doplňuje skepticky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.