Elektromobily a vodíkové vozy řada lidí považuje za emisně čisté. Při jízdě neprodukují žádné emise škodlivin ani skleníkových plynů. Z vodíkového vozu na pohled jen odkapává voda, která vzniká chemickou reakcí v palivových článcích. Zcela ekologický však není ani jeden z vozů.
Předně jsou energeticky náročné na výrobu – to kvůli bateriím nebo právě palivovým článkům. A v druhé řadě: i když energie k jejich pohybu nevzniká spalováním benzinu nebo nafty, stejně se musí nějakým způsobem vyrobit – ať už je řeč o výrobě elektřiny (z uhlí, plynu, jádra nebo obnovitelných zdrojů), nebo o produkci vodíku (může vznikat jak špinavou cestou ze zemního plynu, tak čistě elektrolýzou vody s využitím energie z obnovitelných zdrojů).
Fraunhoferův institut pro solární energii, součást Fraunhoferovy společnosti, největší evropské sítě vědeckých institutů zaměřených na aplikovaný výzkum, srovnal uhlíkovou stopu bateriových elektromobilů, vodíkových aut a dieselů.
Co se dočtete dál
- Jaká je uhlíková stopa elektromobilu? Je vodíkové auto vždycky lepší?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.