Elektromobily a vodíkové vozy řada lidí považuje za emisně čisté. Při jízdě neprodukují žádné emise škodlivin ani skleníkových plynů. Z vodíkového vozu na pohled jen odkapává voda, která vzniká chemickou reakcí v palivových článcích. Zcela ekologický však není ani jeden z vozů.

Předně jsou energeticky náročné na výrobu – to kvůli bateriím nebo právě palivovým článkům. A v druhé řadě: i když energie k jejich pohybu nevzniká spalováním benzinu nebo nafty, stejně se musí nějakým způsobem vyrobit – ať už je řeč o výrobě elektřiny (z uhlí, plynu, jádra nebo obnovitelných zdrojů), nebo o produkci vodíku (může vznikat jak špinavou cestou ze zemního plynu, tak čistě elektrolýzou vody s využitím energie z obnovitelných zdrojů).

Fraunhoferův institut pro solární energii, součást Fraunhoferovy společnosti, největší evropské sítě vědeckých institutů zaměřených na aplikovaný výzkum, srovnal uhlíkovou stopu bateriových elektromobilů, vodíkových aut a dieselů. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je uhlíková stopa elektromobilu? Je vodíkové auto vždycky lepší?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se