Mrazivé počasí a přívaly sněhu nekomplikují řidičům život pouze na silnicích. Sociální sítě v posledních dnech zaplnily snímky majitelů elektromobilů Model 3 od automobilky Tesla, kteří si stěžují na to, že se kvůli zamrzlým klikám do svých vozů vůbec nedostanou.
Luxusní americké elektromobily zdobí stylové kliky, které nevystupují z dveří, jako tomu je u jiných vozů. Za normálních okolností se po zmáčknutí jedné strany kliky delší část rukojeti vysune a řidič si bez problému dveře otevře. Majitelé kalifornského elektromobilu si nyní ovšem stěžují, že při teplotách pod bodem mrazu klika zamrzá a vůz se nedá otevřít.
"Model 3 možná není nejlepší auto na zimu," napsala k fotce, na níž je zamrzlé madlo, majitelka Tesly z amerického Bostonu.
So maybe the Model 3 isn't the best winter car. pic.twitter.com/e7laP1aADu
— Andrea Falcone (@asfalcone) January 30, 2019
"Ne každý žije v Kalifornii," glosoval na Twitteru nevhodnost Tesly do mrazivého počasí další Američan, který narážel na to, že ve státě v jihozápadní části USA průměrné teploty ani v zimě neklesají pod nulu stupňů Celsia.
Na internetu se již objevila řada návodů, jak zamrzlou Teslu otevřít. V jednom z nich autor řidičům Tesly například radí, aby do kliky a jejího okolí zasadili několik úderů zápěstím, následně prý námraza opadá a dveře jdou snadno otevřít. "Vždycky používejte svou kůži, nikoliv kabát, protože knoflíky na něm vám mohou auto poškrábat," uvádí řidič Tesly ve videu.
Někteří zákazníci si v zimních měsících stěžují také na problémy s bateriemi v elektrovozech. Tesla údajně během jedné noci na mraze přijde až o 40 kilometrů své dojezdové kapacity.
Baterie fungují na principu chemických reakcí, které ale v mrazech probíhají pomaleji. Při teplotách pod nulou se vybíjejí rychleji nejen baterie v elektromobilech, ale také například ty v mobilních telefonech. Problém s bateriemi tak mají i jiné vozy na elektrický pohon.
"Baterie pro Teslu vyrábí Panasonic. Není to specifikum vozů Tesla," řekl k nižším dojezdům elektromobilů v zimě podle agentury Bloomberg analytik Salim Morsy s tím, že podobné stížnosti musí řešit také Nissan u svého modelu Leaf nebo Chevrolet s vozem Bolt.
Na kritiku ohledně nedostatků Tesly v mrazech reaguje také sama automobilka. Její zakladatel Elon Musk na Twitteru napsal, že společnost chystá "mnoho zlepšení do chladného počasí" v příští aktualizaci softwaru. Server Quartz nicméně upozorňuje na to, že problém s klikami žádná aktualizace nevyřeší.
Stížnosti na výrobce luxusních vozů na elektřinu přichází pár dní poté, co Tesla oznámila, že nejpozději v březnu otevře v Česku své první servisní středisko. Dosud museli Češi s vozy Tesla kvůli opravám do sousedního Německa nebo Rakouska. V Česku je registrováno zhruba 700 těchto elektromobilů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist