Společnost Waymo více než deset let pracovala na autonomních taxících a koncem loňského roku službu spustila v arizonském Phoenixu.
Firma patřící pod Google však neudává, kolik lidí její samořídicí vozy využívá, a ti, kteří to dělají, jsou na sociálních sítích až překvapivě neaktivní. Pro dnešní dobu typický přetlak fotografií, videí a dalšího obsahu o novém produktu se u Waymo One nekoná, napsal web The Verge.
Výjimkou je třicetiletý Shawn Menz, který od prosince na Instagramu i YouTube sdílel desítky videí dokumentujících jeho zkušenosti s autonomním taxíkem. HR manažer z Arizony needitovaná videa a své zkušenosti sdílí i na webu Reddit, kde ochotně odpovídá na otázky. Zpětná vazba je podle něj důležitá, aby mohl pomoci vylepšovat technologii, řekl v interview pro web Medium. Původně byl členem skupiny asi 400 vybraných obyvatel Phoenixu, kteří samořídicí vozy testovali. Společnost ale veškeré informace měla pevně pod kontrolou a členové programu Early Rider měli smluvně zakázáno diskutovat o svých zkušenostech.
Ačkoliv je společnost v mnoha dalších aspektech transparentní, na některé otázky zatím nedává odpovědi. Místo přesného počtu uživatelů říká, že k užívání Waymo One jsou pozvány stovky lidí z programu Early Rider, místo přesného geografického určení, kde je služba dostupná, uvádí pouze, že jde o oblast velkou přibližně 100 mil čtverečních, do které spadají města Chandler, Mesa, Tempe a Gilbert. Nejzásadnější nezodpovězenou otázkou ale zůstává, jaká je předpokládaná doba, kdy bude z autonomních vozů kompletně odstraněn lidský faktor.
Co se dočtete dál
- Co se stalo, když jel Metz o víkendu v době prázdnin do obchodu?
- Jak Waymo One funguje v dešti?
- A jak na dálnicích?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.