Nový Model 3 automobilky Tesla nevydělává jejímu majiteli Elonu Muskovi zdaleka tolik, kolik by mohl. Odhalila to analýza společnosti technika Sandy Munroa.
Munroovi analytici strávili rozebíráním Modelu 3 přes 6600 hodin a objevili celkem 227 věcí, které by se daly vylepšit. Auto je příliš těžké, stojí zhruba o dva tisíce dolarů více než podobný model i3 automobilky BMW a v montážním závodě vznikají dodatečné náklady. Kromě toho má Tesla ještě další rezervy, které jí stojí peníze. Elon Musk podle agentury Bloomberg na Munroovo hodnocení dá.
Munro & Associates pomáhá firmám z výrobních odvětví, a to od automobilek a loděnic až po letecký a kosmický průmysl. Jejich specializací je demontáž nových výrobků, při které zjišťují technické parametry. Na základě toho jsou pak schopní poradit firmám, jak zvýšit kvalitu a zároveň snížit technické a výrobní náklady.
Co se dočtete dál
- V čem Tesla dělá chyby, pokud jde o jednotlivé díly Modelu 3?
- Jaká je výrobní cena tohoto vozu a o kolik se dá podle Munroa snížit?
- Jaké jsou další slabiny firmy, pokud jde o automatizaci a lidský faktor?
- A v čem má Musk oproti konkurenci navrch?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.