Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chystá dvě novinky.

První je sportovní verze SUV Karoq, kterou bude možné pořídit s dvoulitrovým benzinovým motorem s výkonem 140 kW a 190 koní. Druhou je omlazená Fabia, druhý nejprodávanější model značky.

Na trh se nová Fabia dostane v druhém pololetí letošního roku, základní model bude stát necelých 260 tisíc korun, základní výbava bude ale bohatší, uvedla ve čtvrtek firma v tiskové zprávě. Končící model Fabie stál v základní výbavě podle aktuálního ceníku 243 900 korun.

Karoq ve verzi Sportline se představí na autosalonu v Paříži v říjnu. Benzinový dvoulitr bude nejvýkonnějším motorem, který půjde v Karoqu koupit. V nové variantě Sportline si lidé budou moci vybrat ze čtyř motorů, dvou benzinových a dvou naftových. Dvoulitrový benzinový bude automobilka dodávat s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG.

Karoq ve variantě Sportline bude mít sportovnější vnější i vnitřní vzhled. Dostane upravené nárazníky a černě lakovaná osmnáctipalcová kola. Vzhled doplní obložení spodní hrany dveří v barvě karoserie a v černé barvě, tónovaná skla a černé střešní nosiče.

V interiéru budou černá sportovní sedadla se stříbrnými švy nebo pedály z nerezové oceli. Černou barvu budou mít také boční sloupky a stropnice.

V druhé polovině roku pak začne Škoda prodávat modernizovanou Fabii. V základní výbavě vyjde na téměř 260 000 korun. V základní výbavě přibude manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, lepší autorádio, palubní počítač nebo světelný asistent. Základní model bude mít pod kapotou litrový benzinový motor o výkonu 44 kW.

Zákazníci si budou moci kromě základní výbavy koupit Fabii také ve výbavě Ambition nebo Style, prodávat se bude i sportovně laděná verze Monte Carlo.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v tiskové zprávě uvedl, že současná modelová paleta automobilky má u zákazníků vynikající ohlas. Tržby automobilky v prvním pololetí vzrostly o 5,1 procenta na 9,16 miliardy eur (asi 234,4 mld. korun). Provozní zisk ale klesl o 4,5 procenta na 821 milionů eur (asi 21 mld. korun).

Příčinou poklesu je zpřísněná regulace v oblasti emisních předpisů, výdaje potřebné na odpovídající budoucí technologie a nové produkty a také zvýšené personální náklady vyplývající z nové kolektivní smlouvy, která vstoupila v platnost v dubnu. Vliv na pokles měly také směnné kurzy.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist