Unikátnímu Ferrari 599 GTB Fiorano stačilo deset let k tomu, aby se jeho hodnota vyšplhala na dvoj- až trojnásobek původní kupní ceny. Důvodem je skutečnost, že jde o jeden z posledních modelů, který se vyráběl i s manuální převodovkou.
Jeden z pouhých 30 vyrobených vozů s šestistupňovým manuálem si v lednu odvezl z pražské firmy Scuderie švýcarský sběratel. Cenu nechtěl zveřejnit, nicméně firma vůz v minulosti nabízela za 10,6 milionu Kč, což je o 4,5 milionu víc, než stál nový v roce 2006. Vyplývá to z informací společnosti Scuderia Praha, která značku Ferrari v ČR oficiálně zastupuje.
"O model 599 GTB byl původně poměrně malý zájem, takže Ferrari vyrobilo pouhé tři desítky exemplářů. Jenže prakticky od té doby již firma nenabízí manuální převodovku a ani to podle slov automobilky v budoucnu neplánuje.
Jednoduchá a otevřená řadicí skříň je tak minulostí, což katapultovalo zájem o tato auta. Zatímco vozy 599 GTB s automatem stojí dnes kolem 200 tisíc eur, (5,4 milionu korun) cena těch s manuálními převodovkami na aukcích přesahuje 500 tisíc eur (13,5 milionu korun)," uvedl investiční specialista skupiny DRFG Josef Eim.
Ferrari 599 GTB ukrývá pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec s maximálním výkonem 456 kW. Pyšní se maximální rychlostí 330 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,7 vteřiny.
"O podobné modely je ve světě samozřejmě obrovský zájem. My jako prodejce můžeme být pyšní na to, že jsme takový vůz mohli nabízet v pražském autosalonu. Pro kupce je to určitě výborná investice, protože jeho cena by měla v budoucnu stoupat," uvedl výkonný ředitel Scuderie Petr Kudláček. Například loni se na Floridě právě Ferrari 599 GTB z roku 2007 s 6100 ujetými km vydražilo za 682 tisíc dolarů, tedy v přepočtu tedy asi za 17,3 milionu korun, což byl trojnásobek původně očekávané ceny.
V Česku je v současnosti registrováno 719 Ferrari. Ročně se v tuzemsku prodá asi 60 nových vozů legendární sportovní značky. Scuderia Praha je jediným oficiálním dovozcem značek Ferrari a Maserati na český trh. Majoritu ve Scuderii vlastní od roku 2014 Zdeněk Kubát a Marek Dospiva z Penta Investments. Menšinový podíl zůstává právníkovi Robertu Perglovi.
Ferrari loni prodalo přes osm tisíc vozů. Zisk automobilce vzrostl o 38 procent - čtěte ZDE
Sdílení aut čeká boom v Evropě i v Česku. Ne vždy je ale výhodné - čtěte ZDE
Tři měsíce s Nissanem Qashqai ukázaly, proč SUV bodují - čtěte ZDE
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist