Mnohem výraznější a sebevědomější vzhled přední části, v porovnání s ostatními v současné době vyráběnými modely mladoboleslavské automobilky Škoda, bude mít chystané nové velké SUV značky, které ponese označení Kodiaq.
Potvrzují to zveřejněné oficiální skici novinky. Výtvarná díla vznikala přímo v designovém oddělení Škody Auto. Jak ale bývá zvykem, vůz na obrázcích působí o něco nižším a širším dojmem, než jaká pak bude realita.
O tom, že auto má vzbudit výrazně větší dávku emocí, než kolik bylo do současnosti u Škodovky zvykem, mluvil letos v únoru na setkání s novináři Bernhard Maier, nový předseda představenstva společnosti.
Tehdy také prozradil některé míry vozu. Například to, že délka automobilu dosáhne 4,70 metru, šířka bude činit 1,91 metru a výška 1,68 metru. I tyto rozměry napovídají, že vůz bude po technické stránce vycházet ze superbu třetí generace.
Podle šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně je tento automobil první, který ponese rysy nového designového jazyka značky. V řadě jeho detailů se zobrazí oblíbený prvek skleněných krystalů, což je odkaz na tradiční umění českých sklářů.
Pokud bude v interiéru namontováno pět sedaček, pojme zavazadlový prostor až 680 litrů, což je dokonce o dvacet litrů více než v případě superbu kombi. Za příplatek ale zákazníci dostanou i další dvě sedadla.To pak samozřejmě kufr zmenší.
Základní linie automobilu představil již v březnu na autosalonu v Ženevě koncept Vision S. Oproti sériovému automobilu měl ovšem pozměněné světlomety a rovněž tvary nárazníků. Také pohon měl jiný. Vision S byl hybridní vůz s možností jízdy čistě na elektřinu a dobíjení baterií z elektrické sítě. Skutečný Kodiaq bude minimálně v prvních letech výroby využívat jen spalovací motory.
Škoda zažila nejlepší květen v historii. Prodeje jí rostly hlavně v Evropě, Rusku a Číně - čtěte ZDE
O výbavě interiéru se zatím pouze spekuluje. Tisková zpráva, kterou Škoda připojila ke skicám, praví například toto: "Se svým jasným designem pokračuje interiér ve výrazném designu exteriéru. I zde jsou v souladu forma a funkce: interiér působí ochranitelským a robustním dojmem, současně přesvědčí i elegantním charakterem." Konkrétním údajem ve zprávě je pak zmínka o silných vertikálních prvcích, což jsou například čtyři velké výdechy vzduchu. Na přesnější informace si tedy ještě musíme počkat.
Kodiaq bude k dispozici v tuzemsku na přelomu ledna a února buď s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Základní cena by mohla začínat pod hranicí 700 tisíc korun.
O rok později se začne vyrábět i druhá varianta karoserie pro tento automobil. Měla by mít zešikmenou záď ve stylu kupé a zatím je jisté, že se bude nabízet na čínském trhu. Zda rovněž Evropané dostanou možnost koupě tohoto vozu, není zatím jisté.
Nákres: Škoda Auto
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist