Mnohem výraznější a sebevědomější vzhled přední části, v porovnání s ostatními v současné době vyráběnými modely mladoboleslavské automobilky Škoda, bude mít chystané nové velké SUV značky, které ponese označení Kodiaq.

Potvrzují to zveřejněné oficiální skici novinky. Výtvarná díla vznikala přímo v designovém oddělení Škody Auto. Jak ale bývá zvykem, vůz na obrázcích působí o něco nižším a širším dojmem, než jaká pak bude realita.

O tom, že auto má vzbudit výrazně větší dávku emocí, než kolik bylo do současnosti u Škodovky zvykem, mluvil letos v únoru na setkání s novináři Bernhard Maier, nový předseda představenstva společnosti.

Tehdy také prozradil některé míry vozu. Například to, že délka automobilu dosáhne 4,70 metru, šířka bude činit 1,91 metru a výška 1,68 metru. I tyto rozměry napovídají, že vůz bude po technické stránce vycházet ze superbu třetí generace.

Podle šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně je tento automobil první, který ponese rysy nového designového jazyka značky. V řadě jeho detailů se zobrazí oblíbený prvek skleněných krystalů, což je odkaz na tradiční umění českých sklářů.

Pokud bude v interiéru namontováno pět sedaček, pojme zavazadlový prostor až 680 litrů, což je dokonce o dvacet litrů více než v případě superbu kombi. Za příplatek ale zákazníci dostanou i další dvě sedadla.To pak samozřejmě kufr zmenší.

Základní linie automobilu představil již v březnu na autosalonu v Ženevě koncept Vision S. Oproti sériovému automobilu měl ovšem pozměněné světlomety a rovněž tvary nárazníků. Také pohon měl jiný. Vision S byl hybridní vůz s možností jízdy čistě na elektřinu a dobíjení baterií z elektrické sítě. Skutečný Kodiaq bude minimálně v prvních letech výroby využívat jen spalovací motory.

O výbavě interiéru se zatím pouze spekuluje. Tisková zpráva, kterou Škoda připojila ke skicám, praví například toto: "Se svým jasným designem pokračuje interiér ve výrazném designu exteriéru. I zde jsou v souladu forma a funkce: interiér působí ochranitelským a robustním dojmem, současně přesvědčí i elegantním charakterem." Konkrétním údajem ve zprávě je pak zmínka o silných vertikálních prvcích, což jsou například čtyři velké výdechy vzduchu. Na přesnější informace si tedy ještě musíme počkat.

Kodiaq bude k dispozici v tuzemsku na přelomu ledna a února buď s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Základní cena by mohla začínat pod hranicí 700 tisíc korun.

O rok později se začne vyrábět i druhá varianta karoserie pro tento automobil. Měla by mít zešikmenou záď ve stylu kupé a zatím je jisté, že se bude nabízet na čínském trhu. Zda rovněž Evropané dostanou možnost koupě tohoto vozu, není zatím jisté.

jarvis_576049a1498e89cb101bd09e.jpeg

Nákres: Škoda Auto

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist