Zákazníci elektromobilu Nissan Leaf si mohou nově připlatit za větší kapacitu baterie. Za necelých 48 tisíc korun získají o čtvrtinu delší dojezd. Podle propagačním materiálů firmy má dosahovat 250 kilometrů, tedy s rezervou dost na cestu z Prahy do Brna či několikadenní běžné ježdění po Praze.

Teoretické údaje výrobce je třeba brát s rezervou, rozdíl oproti realitě ale není propastný. Vůz jsme vyzkoušeli v čistě městském provozu v ulicích a na obchvatu Budapešti a při zapnutém vytápění nabízel vůz dojezd 200 kilometrů, při přidání vyhřívání sedaček klesla hodnota na 192 kilometrů. Při vypnutém topení šlo o hodnotu 220. Snižovaní zbývajícího dojezdu pak odpovídalo ujetým kilometrům. Nutno dodat, že podmínky byly pro elektromobil ideální, šlo o čistě městský provoz bez rychlé jízdy a teploty kolem deseti stupňů nevyžadovaly ani zásadní topení ani chlazení.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se