Bugatti Veyron již není nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. O prvenství ho připravil švédský malosériový výrobce Koenigsegg. Ten na ženevském autosalonu představil model One:1, u kterého uvádí maximální rychlost 440 km/h.
Dvoumístný Koenigsegg pohání pětilitrový osmiválec o výkonu přes jeden megawatt, respektive 1340 koní. Vůz zrychlí z nuly na 400 km/h za 20 sekund a zpomalit zpět na nulu by měl za 10 sekund. Plánuje se výroba méně než 10 kusů.
Konkurenční Bugatti v Ženevě vystavuje dvojici vozů Veyron Grand Sport Vitesse s udávaným výkonem 1200 koní a maximální rychlostí 410 km/h. Další výrobce Pagani u své Zondy R používá šestilitr Mercedes Benz AMG s výkonem 800 koní. Ten výrazně lehčímu vozu proti konkurenci udělí rychlost přes 350 km/h.
Se zásadní novinkou přišlo na autosalonu Porsche, které se se svým hybridním modelem 919 vrací do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Vůz o hmotnosti pouhých 870 kg pohání přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Zatímco jeho výkon směřuje na zadní nápravu, přední náprava je občas poháněná elektromotorem. Konkurovat bude speciálům od Audi nebo Toyoty, které v současnosti závodům dominují.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist