Bugatti Veyron již není nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. O prvenství ho připravil švédský malosériový výrobce Koenigsegg. Ten na ženevském autosalonu představil model One:1, u kterého uvádí maximální rychlost 440 km/h.

Dvoumístný Koenigsegg pohání pětilitrový osmiválec o výkonu přes jeden megawatt, respektive 1340 koní. Vůz zrychlí z nuly na 400 km/h za 20 sekund a zpomalit zpět na nulu by měl za 10 sekund. Plánuje se výroba méně než 10 kusů.

Konkurenční Bugatti v Ženevě vystavuje dvojici vozů Veyron Grand Sport Vitesse s udávaným výkonem 1200 koní a maximální rychlostí 410 km/h. Další výrobce Pagani u své Zondy R používá šestilitr Mercedes Benz AMG s výkonem 800 koní. Ten výrazně lehčímu vozu proti konkurenci udělí rychlost přes 350 km/h.

Bugatti Veyron Grand Sport VitesseSe zásadní novinkou přišlo na autosalonu Porsche, které se se svým hybridním modelem 919 vrací do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Vůz o hmotnosti pouhých 870 kg pohání přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Zatímco jeho výkon směřuje na zadní nápravu, přední náprava je občas poháněná elektromotorem. Konkurovat bude speciálům od Audi nebo Toyoty, které v současnosti závodům dominují.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist