Čeští návštěvníci zřejmě nejdříve zamíří na stánek mladoboleslavské automobilky. Ta na svém pódiu předvede nejen facelift svého SUV Yeti, ale i další karosářskou variantu levného modelu Rapid, která nese název Spaceback. Bude to také vůbec poprvé, co se vozy Škody ukážou všechny s novým logem.
Na autosalonu se dá očekávat souboj německých značek. Mercedes-Benz předvede crossover GLA a svou novou limuzínu třídy S. Ta se postaví proti faceliftované Audi A8. Oba modely lákají na nové technologie. BMW zase ukáže SUV řady X5 nebo dva nové ekologické modely i3 a i8.
Škoda Yeti
Vůbec poprvé se Yeti nabízí ve dvou designových verzích. Jedna je určena spíše do městského provozu, druhá v robustnějším provedení má ambice vyjet mimo asfalt. Auta se odlišují například úpravou nárazníků, rozdíly jsou patrné i na bočných lištách a prazích. Interiér osvěží hlavně možnost výběru z celkem sedmi variant tříramenných volantů. K dostání budou nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce. Více se dočtete zde.
Mercedes-Benz GLA
GLA využívá stejnou platformu, jako kompaktní třída A. Sdílí s ní tedy i většinu techniky. Disponovat tak bude vpředu napříč uloženým motorem a také novým systémem pohonu všech kol 4Matic, který je určen pro vozy s touto zástavbou. Nabídne také skvělou aerodynamiku, kdy koeficient odporu vzduchu činí 0,29. Vozem s nejlepší aerodynamikou na světě je stále Mercedes-Benz CLA s koeficientem 0,22. Uvnitř novinky bude patrná příbuznost s třídou A. Naznačuje ji prakticky totožná palubní deska. Dobře vypadají sportovně střižená sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Dá se očekávat, že interiér GLA nabídne více místa než malá třída A. Více se dočtete zde.
Audi A8
Nové Audi A8 se drží tradice. Jeho vzhled se měnil tedy jen málo. Na silnice brzy vyjede s upravenou maskou chladiče, nebo novými nárazníky. Na výběr jsou také nové laky a nová kola. Nová jsou také světla. Už v základním provedení jsou vyvedena celá z LED pro denní i noční svícení. V dlouhém seznamu příplatkové výbavy lze navíc zaškrtnout světla Matrix-LED. Ta jsou napojena na kameru, která kontroluje prostor před vozem. Jakmile spatří chodce nebo jiné vozidlo, světla dokáží vypnout určité diody tak, aby účastníky provozu neoslňovala. Samozřejmostí je také přisvěcování do zatáček. Více se dočtete zde.
BMW i3 a i8
Ekologický model i3 je postaven na architektuře LifeDrive a je rozdělen na dva takzvané moduly – Life a Drive. Prvním z nich je konstrukce z karbonem posíleného plastu vytvářející kabinu pro cestující bez použití B sloupku. Do vozu se tak lépe nastupuje, na zadní sedadla se lze usadit díky protiběžně otevíratelným dveřím. Materiál, ze kterého je modul postavený, se může pochlubit vyšší tuhostí než ocel, zároveň je ale třikrát lehčí než hliník. BMW ukáže také sériovou podobu hybridního sportovního automobilu i8. Ten využívá paralelně zapojený elektromotor a spalovací motor. Více se dočtete zde.
Jaguar C-X17
Britská automobilka Jaguar se chystá vyrazit do vod, které dosud neprobádala. Na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná už za osm dní, totiž představí koncept crossoveru nazvaný neromanticky C-X17. Znamená to, že se značka hodlá pustit do kategorie crossoverů a SUV a stát se konkurentem zejména německé trojici. Mnoho informací o vozu není k dispozici. Jaguar slibuje, že vše prozradí při tiskové konferenci. Je ale zřejmé, že na vystaveném modelu nebude důležitý jen jeho svalnatý design. Jde i o použitou platformu využívající lehkou hliníkovou konstrukci.
Land Rover Discovery
Model Discovery dostal facelift tak, aby byl co nejlépe sladěn se zbytkem modelů Land Roveru. Auto tak navazuje na model Freelander. Novinkou také je, že se na přídi už neobjevuje nápis Land Rover, ale rovnou Discovery. Číslice 4 už v názvu není. Uvnitř se hlavní novinky odehrávají v dostupné výbavě. Stejně jako Range Rover Sport, také Discovery bude disponovat systémem pro snímání výšky hladiny při brodění. Nový je i audio systém Meridian, který může mít až 17 reproduktorů. O bezpečnost se pak postará asistent varující před střetem v mrtvém úhlu nebo systém dávající pozor na přijíždějící vozidla při vyparkovávání.
Range Rover jako hybrid
Velké SUV s nebývalými schopnostmi v terénu se dočká na autosalonu další motorizace. Range Rover vyjede jako úsporný hybrid. Protože probíhal vývoj nové generace Range Roveru už s ohledem na tuto verzi, byla jim hned od začátku přizpůsobena konstrukce auta. To v praxi znamená, že akumulátory nijak nezasahují do prostoru pro cestující nebo zavazadelníku. Vše zůstává shodné s klasickými variantami a to včetně sedmimístného interiéru, který se ukáže u hybridní verze menšího modelu Range Rover Sport.
Opel Insignia Country Tourer
Model je vybaven pohonem všech kol. Ten je řešen vícelamelovou hydraulickou spojkou Haldex, která je usazena společně s elektronickým diferenciálem eLSD na zadní nápravě. Spojka zvládne poslat podle podmínek 0 až 100 procent točivého momentu na přední nebo zadní kola. Základní pohonnou jednotkou je vznětový čtyřválec 2.0 CDTI (při pohledu z vnějšku snadno identifikovatelný podle jediné koncovky výfuku) o výkonu 120 kW (163 k). Motor dosahuje maximálního točivého momentu 350 Nm. Více zde.
Porsche 918 Spyder
Porsche 911 bude na autosalonu ve Frankfurtu slavit své padesáté výročí. To je ideální příležitost, aby se zde předvedla sériová verze hybridního supersportu Porsche 918 Spyder. Jde o nástupce modelu Carrera GT. Měl by zaujmout vysokým výkonem, ale na druhou stranu nebývale nízkou spotřebou. Přesná data zatím nejsou úplně známá, jisté ale je, že auto bude extrémně drahé. Mělo by vyjít na zhruba 16 milionů korun. Výkon bude asi 770 koní a stovku Porsche zvládne pokořit za 2,8 sekundy.
Volkswagen eup! a e-golf
Volkswagen e-up! a e-Golf. To je dvojice nových elektromobilů, které automobilka představí v úterý na výstavě ve Frankfurtu. Malý městský vůz a kompaktní hatchback mají standardní výbavu, jako je klimatizace, rádio nebo LED pro denní svícení. Přesto se chtějí pochlubit co nejnižší spotřebou energie. Podle výrobce bude stačit menšímu modelu e-up! 11,7 kWh na ujetí 100 km. Při ceně zhruba 4,70 korun za kWh to znamená náklady 55 korun. Kompaktní hatchback e-Golf pak spotřebuje 12,7 kWh, což je 59,70 koruny. Více se dočtete zde.
Jak se dostat na autosalon
Autosalon bude nejdříve otevřený novinářům 10. a 11. září, od 12. do 22. září pak bude autosalon otevřen veřejnosti. Denní vstupné během víkendu vyjde na 15 eur, během pracovního týdne pak na 13 eur. Studenti mají slevu na 7,50 eur, děti do 7 let vstup zdarma.
Frankfurt je v ještě snesitelné dojezdové vzdálenosti. Proto se lze na výstavu vydat autem. Na místě lze využít parkovací dům Rebstock, ze kterého vás zdarma na výstaviště odveze autobus. Den parkování zde vyjde na 12 eur, pokud bude budova plná, lze zaparkovat i na venkovní ploše za sníženou cenu 10 eur.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.