Kvůli výrobě třetí generace Škody Octavia zahájila automobilka historicky jeden z nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření továrny v Mladé Boleslavi. Chtěla zejména rozšířit výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1200 vozů denně.

Ještě před spuštěním výroby nové Octavie byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu také novou lisovací linku. Měla by být ekologičtější než ta stávající.

Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44 procent. Od začátku výroby v roce 1996 se prodalo celkem 3,7 milionů kusů.

Mladoboleslavská novinka se představuje ve své třetí generaci. Škoda Octavia proti předchozímu modelu hodně vyrostla. Nyní jí naměříte 4659 mm na délku (o 9 cm víc), rozvor má hodnotu 2686 mm (o 11 cm víc). Délka nové Octavie překonává nejen všechny soupeře v kompaktní třídě, ale i manažerská auta jako BMW řady 3, Mercedes třídy C nebo Volvo S60.

 

Škoda Octavia III stojí na modulární podvozkové platformě MQB, kterou koncern Volkswagen začal nedávno využívat napříč svými značkami. Objevila se už ve službách nového Golfu nebo Seatu Leon.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist