Po čtyřech letech se současná generace Mercedesu-Benz E mění. Facelift je poznat na první pohled, protože auto po dlouhé době dostalo opět sdružená světla. I když jsou pak opticky dělena diodami pro denní svícení. Poprvé v historii modelu jsou k dispozici také plná LED i pro jízdu v noci.
Nové "Éčko" nabízí dvě volby z čelní masky. Rozhodnout se tak můžete pro luxusní verzi se třemi chromovými žebry a tradiční trojcípou hvězdu stojící na vrcholu přídě. Sportovní varianta má dvě tlustší žebra a velkou hvězdu Mercedesu přímo uprostřed masky chladiče. Nový je také přední nárazník.
I zbytek karosérie dostal drobné retuše. Designéři pracovali na bočním profilu, některé linky zmizely zcela, jiné zjemnily svůj tvar. Na zádi pak najdete brzdová světla opět vyvedená z LED a spodní hranu nárazníku kopírující koncovky výfuků.
Uvnitř se už toho tolik neměnilo. Mercedes ale stále dbá na to, aby se v interiéru objevily jen ty nejlepší materiály. K dostání jsou tři druhy dekorů. V přístrojovém štítu pak najdete nové budíky. Místo řidiče a spolujezdce je rozdělenou velkým středovým panelem.
Nové E vyjede na silnice s některými technologiemi, které v blízké budoucnosti najdeme i na palubě limuzíny třídy S. K dispozici má například hned dvě kamery, které zabírají prostor před vozem. Systém pak může sledovat dění ve 3D a tím lépe vyhodnotit nebezpečí. Zabrání díky tomu srážce s jiným vozidlem nebo chodcem.
Mercedes-Benz E
Pod kapotou zatím najdeme šest benzinových a pět naftových motorů. Všechny se shodně pojí s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Základem je přeplňovaný zážehový dvoulitr s označením E200 a výkonem 135 kW (183 k). Dokud nepřijde verze AMG, bude roli vrcholné motorizace hrát model E500 vybavený 4,7 litrovým V8 o výkonu rovných 300 kW (408 k).
Vznětové motory mají základ ve verzi E 200 CDI, která značí turbodiesel s objemem 2,2 litru. Dosahuje výkonu 100 kW (136 k) a přitom nabízí kombinovanou spotřebu 4,9 litru nafty na 100 km. Špičkou je pak třílitrový šestiválec s výkonem 185 kW (251 k). Ten má tabulkovou spotřebu 5,5 litru.
Facelift by navíc měl přinést i hybridní verzi. Ta ponese označení E400 Hybrid. Pod její kapotou spolupracuje benzinový šestiválec s elektromotorem. Auto by tak mělo nabídnout slušnou dynamiku, ale i zajímavou spotřebu zejména v městském provozu.
Mercedes-Benz E
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist