Po čtyřech letech se současná generace Mercedesu-Benz E mění. Facelift je poznat na první pohled, protože auto po dlouhé době dostalo opět sdružená světla. I když jsou pak opticky dělena diodami pro denní svícení. Poprvé v historii modelu jsou k dispozici také plná LED i pro jízdu v noci.

Nové "Éčko" nabízí dvě volby z čelní masky. Rozhodnout se tak můžete pro luxusní verzi se třemi chromovými žebry a tradiční trojcípou hvězdu stojící na vrcholu přídě. Sportovní varianta má dvě tlustší žebra a velkou hvězdu Mercedesu přímo uprostřed masky chladiče. Nový je také přední nárazník.

I zbytek karosérie dostal drobné retuše. Designéři pracovali na bočním profilu, některé linky zmizely zcela, jiné zjemnily svůj tvar. Na zádi pak najdete brzdová světla opět vyvedená z LED a spodní hranu nárazníku kopírující koncovky výfuků.

Uvnitř se už toho tolik neměnilo. Mercedes ale stále dbá na to, aby se v interiéru objevily jen ty nejlepší materiály. K dostání jsou tři druhy dekorů. V přístrojovém štítu pak najdete nové budíky. Místo řidiče a spolujezdce je rozdělenou velkým středovým panelem.

Nové E vyjede na silnice s některými technologiemi, které v blízké budoucnosti najdeme i na palubě limuzíny třídy S. K dispozici má například hned dvě kamery, které zabírají prostor před vozem. Systém pak může sledovat dění ve 3D a tím lépe vyhodnotit nebezpečí. Zabrání díky tomu srážce s jiným vozidlem nebo chodcem.

Pod kapotou zatím najdeme šest benzinových a pět naftových motorů. Všechny se shodně pojí s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Základem je přeplňovaný zážehový dvoulitr s označením E200 a výkonem 135 kW (183 k). Dokud nepřijde verze AMG, bude roli vrcholné motorizace hrát model E500 vybavený 4,7 litrovým V8 o výkonu rovných 300 kW (408 k).

Vznětové motory mají základ ve verzi E 200 CDI, která značí turbodiesel s objemem 2,2 litru. Dosahuje výkonu 100 kW (136 k) a přitom nabízí kombinovanou spotřebu 4,9 litru nafty na 100 km. Špičkou je pak třílitrový šestiválec s výkonem 185 kW (251 k). Ten má tabulkovou spotřebu 5,5 litru.

Facelift by navíc měl přinést i hybridní verzi. Ta ponese označení E400 Hybrid. Pod její kapotou spolupracuje benzinový šestiválec s elektromotorem. Auto by tak mělo nabídnout slušnou dynamiku, ale i zajímavou spotřebu zejména v městském provozu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist