Registrace nových aut v září poklesly na českém trhu meziročně o čtyři procenta a jde už o třetí měsíční propad za sebou. Hitparády nejúspěšnějších modelů za devátý měsíc i za celý letošní rok si můžete prohlédnout zde.

Mezi Čechy vyhledávaná auta patří i rodinné hatchbacky Citroën C4 a Peugeot 308. Francouzské značky se snaží zabránit propadu prodeje masivním zlevňováním svých vozů. Citroën v říjnu snížil ceny některých verzí C4 o 5 až 17 tisíc, Peugeot zlevnil všechny varianty 308 i jeho kombi provedení SW v rozmezí od 10 až po 62 tisíc.

Nejvýraznější poklesy cen registrujeme u lépe vybavených verzí se silnějšími motory. Například nejlevnější Peugeot 308 1.4 VTi Access stojí 285 000 Kč, mnohem bohatší stupeň Active s výkonnějším motorem 1.6 je pouze o deset tisíc dražší. Kompletní ceník modelu 308 si prohlédněte zde, kombík 308 SW najdete zde.

Dalším zvýhodněným rodinným hatchbackem je v říjnu Honda Civic. Cena se snížila o dvacet tisíc u dobře vybavené verze Sport s výkonnou benzinovou osmnáctistovkou pod kapotou.

Od října se dají výhodněji pořídit všechny tři minivozy vyráběné v továrně TPCA u Kolína. Citroën snížil cenu pětidveřové verze modelu C1 ve výbavě Furio s klimatizací o 25 tisíc na 169 900 Kč. Tím z něj udělal nejdostupnější pětidveřový vůz s klimatizací na českém trhu, jak se můžete přesvědčit v žebříčku, který jsme připravili zde.

Peugeot snížil ceny kolínského modelu 107 o 10 až 35 tisíc, nejlevnější pětidveřové provedení Access se prodává od 170 tisíc. Toyota připravila pro své Aygo, které už v základu obsahuje klimatizaci, paket Czech Edition Sport, který za deset tisíc obsahuje litá kola, přední mlhovky, zatmavená zadní skla nebo kožený volant.

Mezi auty velikosti Škody Fabia zaujme výprodej Citroënu C3. Ten se dá pořídit za jednotnou cenu 199 900 Kč v několika stupních výbavy a motorizace, takže logicky zaujme nejvyšší možné provedení Selection s klimatizací, litými koly, parkovacími senzory, šesti airbagy a silnějším motorem 1.4. Jde ale pouze o likvidaci skladových zásob, auto se nedá za tuto cenu objednat do výroby, takže většina prodejců při našem průzkumu hlásila, že už mají tuto variantu vyprodanou.

Francouzské značky pouze nezlevňují. Peugeot zvýšil ceny některých verzí svého nového modelu 208 o pět až deset tisíc, Citroën zdražil o pět tisíc většinu variant víceúčelových modelů C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Rovněž Kia zvedla o deset tisíc ceny svého Ria.

Korejská značka ale pro změnu plošně ubrala 15 tisíc z cen modelu Sorento. Velký vůz kategorie SUV (kromě asfaltu zvládne i lehčí terén) se nyní prodává od 554 980 Kč. O stejnou částku se snížily také ceny menšího SUV Sportage u některých verzí s naftovými motory. Zlevnění v kategorii SUV si připravil na říjen také Nissan. Malý Juke zvýhodnil o třicet tisíc a prodává ho od 299 900 Kč. Stále ale nedosahuje částek za které se prodává podobně velké Suzuki SX4, které navíc posílilo pozici zlepšením poměru ceny a výbavy díky zavedení nových stupňů výbav označených SE.

Na velká rodinná a manažerská auta si v říjnu posvítil Ford. Ceny víceúčelového S-MAXu snížil v rozmezí od 40 až po téměř 127 tisíc. Nejlevnější provedení s benzinovým turbomotorem 1.6 EcoBoost a dobře vybaveným akčním stupněm Winner tak stojí od 599 990 Kč. Podobně se měnily ceny příbuzného modelu Galaxy, který už v základním provedení obsahuje sedm míst a startuje od 649 990 Kč. Také Seat zvýhodňoval v kategorii multifunkčních aut MPV. Jeho Altea XL, která patří o třídu níž než oba fordy, dostala za symbolický příplatek tři tisíce spoustu výbavy a zimní pneumatiky zdarma.

Volkswagen většinu svých modelů zvýhodnil v předchozích měsících. Tentokrát přišla řada na sportovní kupé Scirocco. Po snížení cen až o 50 tisíc se prodává od 479 900 Kč s benzinovým turbomotorem 1.4 TSI. Všechny ceny v článku se vztahují ke koupi vozů najednou za celou částku. Nejsou v nich započítány bonusy na splátkový prodej, které se většinou rozplynou v úrocích a dalších poplatcích.

Netradiční formu podpory prodeje zvolil od října Hyundai. Výhodné pojištění nových aut se sazbou 2,75 %, nulovou spoluúčastí a povinným ručením zdarma rozšířil o "pojištění proti krizi". Vztahuje se na soukromé osoby a spočívá v tom, že pokud majitel auta přijde do roka od koupi auta nedobrovolně o zaměstnání, odkoupí Hyundai jeho vůz za plnou cenu zpět.