Xaver Jehle založil v lichtenštejnském městečku Schaan malou tuningovou dílnu. Psal se rok 1978 a on se soustředil hlavně na úpravy luxusních italských vozů značky DeTomaso. Ty přestavoval na extrémně silné stroje. Modely Longchamp a Pantera dostávaly přeplňované dvanáctiválce, které dosahovaly i na 600 koní výkonu. Kromě toho jim také lehce upravil zevnějšek.

To ale zapálenému "garážistovi" nestačilo. Chtěl mnohem víc. Chtěl mít vlastní sportovní auto. Umíněně se na několik dní zavřel ve své pracovně, aby stvořil první nákres vozu, který svým tvarem připomínal trojúhelník tvrdého alpského sýra. Pojmenoval jej Jehle Saphier. První prototyp z jeho dílny vyjel v roce 1982.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se