Elektromobily to mají zatím na českém trhu, ale i v jiných zemích poměrně těžké. Oproti běžným vozům sice neprodukují žádné přímé emise, jejich využitelnost je ale omezená. Trápí je hlavně krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Na rozdíl od řady evropských zemí pro ně v Česku zatím neplatí žádné finanční zvýhodnění, jako jsou třeba nižší daně a poplatky.

Autopůjčovna Sixt se ale přesto odhodlala a od koncernu Daimler, který elektromobily Smart vyrábí, si objednala prvních pět kusů. Nejde přitom o první spolupráci mezi těmito dvěma firmami. Ve své flotile čítající zhruba 500 aut má Sixt i vozy Mercedes-Benz B s pohonem na zemní plyn.

Postupně se řeší i problém s nabíjením. Zatím není v Praze mnoho míst, kde by se dal elektromobil připojit do sítě. Proto český dovozce Mercedes-Benz v pátek ve své centrále otevřel veřejnou dobíjecí stanici.

Sixt má připravenou nabíječku ve své pobočce v pražském hotelu Hilton, jedná i s vedením ruzyňského letiště, kde by měla vzniknout další. Také ČEZ bude v Praze instalovat stanice, do konce roku by jich mělo vzniknout 20.

 

Půjčení elektromobilu vyjde na 499 Kč na den. Sixt jej bude nabízet na pražském letišti a v hotelu Hilton. Náklady spojené s jedním nabitím se pohybují kolem 100 Kč. Auto je vybavené kabelem se třemi koncovkami včetně přípojky do běžné sítě s napětím 220 V. Pokud ale využijete veřejnou dobíjecí stanici, je zatím nabití zdarma.

Podobně, jako je možné si půjčit elektrický smart v Česku, nabízí například automobilka Citroën svůj elektromobil C-Zéro k pronájmu v pařížské aglomeraci. Půjčení vyjde na 35 eur (asi 850 Kč) za půl dne.

 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist