Indická automobilka se nevzdává svých plánů prorazit v Evropě, což se tak úplně nepovedlo vozu Tata Nano. Čtyřmístné mikroauto mělo zabodovat cenou řádově v desítkách tisíc korun, ale úpravy vynucené evropskými předpisy ji zvedly neúměrně vysoko. To se pokusí změnit právě Tata Pixel, které je konstruované speciálně pro evropské trhy.

Designem se auto velmi podobá konceptu Pininfarina Nido z roku 2004. Tři metry dlouhé vozítko má poskytnout plnohodnotný prostor čtyřem cestujícím. Koncept se pyšní hned několika vymoženostmi, které se v sériové výrobě asi neobjeví. Mezi ně patří dveře otevírané vzhůru, panoramatické čelní sklo nebo systém „My Tata Connect“, který umožňuje ovládat komfortní funkce automobilu přes tablet nebo smartphone.

Specialitou Tata Pixel je ale něco jiného: systém otáčení Zero Turn. Díky bezstupňové převodovce IVT (Infinitely Variable Transmission) dokáže vůz během nízkých rychlostí otáčet vnitřním zadním kolem proti směru jízdy, zatímco vnější se otáčí po směru. Tím lze docílit poloměru otáčení pouhých 2,6 metru. Tata si od tohoto systému slibuje velké uplatnění ve městech, kde je špičková manévrovatelnost výhodou.

Pro pohon slouží stejná jednotka jako u Pininfarina Nikdo, tedy vzadu umístěný tříválcový turbodiesel, zde o výkonu 45 kW (61 k). Auto by s ním mělo docílit kombinované spotřeby 3,4 l/100 km, čemuž odpovídají emise 89 g CO2/km. Zatím není známo datum, kdy by měl Pixel na evropské trhy vstoupit, počítá se však s tří- i pětidveřovou variantou.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist