Podle zástupců Volva by už zákazníky brzy neměla trápit otázka, zda je lepší si pořídit hybridní vůz, nebo raději nějaký úsporný diesel. Inženýrům švédské značky se totiž podařilo nahradit spalovací agregát turbodieselem a tak podle svých slov v Ženevě ukážou "první dieselový plug-in hybrid na světě."
Volvo V60 Plug-in Hybrid má pod kapotou známý naftový pětiválec s objemem 2,4 litru s výkonem 215 koní. K němu se ale přidává ještě elektromotor a dalších 70 koní k dobru. Ten pohání zadní kola přes Electric Rear Axle Drive (ERAD).
Vůz dokáže ujet až 50 km pouze na elektřinu díky sadě lithium-ionových akumulátorů s kapacitou 12 kWh, které lze dobíjet i ze zásuvky. Elektromotor a turbodiesel samozřejmě mohou fungovat v součinnosti. Volvo slibuje dojezd až 1200 km na jednu nádrž. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere přitom 6,9 sekundy.
Volvo ovšem není jediné, kdo podobnou technologii v Ženevě předvede. Bude tu také Range Rover Sport diesel hybrid. Ten dostane k pohonu třílitrový šestiválec spojený s elektromotory a automatem ZF.
Range Rover slibuje také možnost dobíjení ze zásuvky, dojezd 30 km na elektřinu a 1100 km na jednu nádrž. Emise by měly v kombinovaném provozu mít hodnotou jen 89 g/km, což je číslo u této britské značky opravdu nevídané.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist