Italská Lancia, která hraje v koncernu Fiat roli lehce luxusní značky, se na autosalonu v Ženevě předvede zcela v novém. Na pódiu budou k vidění hned čtyři novinky. Kromě originální Ypsilon to ale budou předělané Chryslery pod názvy Thema, Flavia (Flavia Cabrio) a Grand Voyager.

Lancia Ypsilon, která bude pouze jako pětidvéřový vůz, je pro značku stěžejní. Je totiž jako jediná originální Lancií. Zadní klika dveří je podobně jako u Alfy Romeo zamaskován tak, že splývá v C-sloupku. Dominantou vozu je mohutná maska s logem značky.

Interiér je zároveň evolucí současného Ypsilonu a bere si určité prvky i z Delty. Přístrojová deska je opět uložená ve středu palubní desky, řidiče a spolujezdce odděluje vysoký tunel volně přecházející do středové konzoly. Pod kapotou vozu se objeví jak nový přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir, tak motory 1.4 T-Jet a MultiAir. Diesely zastoupí 1.3 MultiJet a 1.6 MultiJet.

S modely Flavia, Thema a Grand Voyager Lancia neměla mnoho práce. Jde hlavně o kosmetické změny, u třetího zmiňovaného vozu bylo dokonce zachováno i označení. Grand Voyager nahradí zastaralou Phedru. Mnoho příznivců italské módní značky si ale bude muset zvykat na podivně namixovaný název.

Pod kapotou Themy octnou nové dieselové jednotky z produkce VM Motori. Prozatím bude Thema nabízet zážehový šestiválec Pentastar naladěný na 215 kW (292 k) spolupracující s novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, později také dvě verze turbodieselu 3.0 V6 140 kW (190 k) a 165 kW (225 k) s pětistupňovým automatem.

Lancia Grand Voyager dostane také zážehový 3.6 V6 Pentastar naladěný na 207 kW (283 k) a zatím si zachová stávající turbodiesel 2.8 CRD 120 kW (163 k). Zážehový motor dostane šestistupňový automat.