Asi nejvíce změn dostal pro modelový rok 2011 vrcholný model značky – Range Rover. V rámci faceliftu se v nabídce objevil zcela nový naftový osmiválec TDV8 o obsahu 4,4 litru. V létě loňského roku jsme měli možnost se s ním seznámit v rámci prvních jízdních dojmů a nutno podotknout, že se velice povedl.

Osmiválcová pohonná jednotka vyprodukuje maximálně 313 koní. Je tedy o 15,1 % silnější než její předchůdce. V případě točivého momentu 700 Nm mluvíme o nárůstu 9,4%. Vůz nabídne také lepší pružné zrychlení a se svou spotřebou se dokáže dostat pod hranici deseti litrů. Druhou podstatnou inovací, která přímo souvisí s osmiválcem, je nová automatická převodovka ZF 8HP70. Je to vůbec poprvé, co Range Rover dostal osm převodových stupňů. Zákazník ji získá pouze ve spojení s novým dieselem.

Pro rok 2011 byl vylepšen systém Terrain Response, jenž dostal asistenta pro rozjezd do kopce a kontrolu akcelerace při jízdě v prudkých svazích. Zvenku poznáte modernizované provedení podle nové masky chladiče, v nabídce je hned pět druhů litých kol a zajímavé barvy karoserie. Vylepšen byl samozřejmě také interiér. Zde najdeme lepší výbavu. Kromě například prémiového audiosystému Harman Kardon Logic 7 s 19 reproduktory si zákazník může pořídit dokonce i příčku z laminovaného skla. To aby měl vzadu sedící majitel dostatek soukromí.

Freelander s pohonem předních kol

Nedá se nic dělat, ale v důsledku potřeby prodat co nejvíce automobilů se u některých výrobců dějí věci, kterým by se všichni ještě před pár lety hlasitě smáli. Freelander pro modelový rok 2011 obdržel téměř revoluční změnu. Zájemci si ho mohou pořídit pouze s pohonem přední nápravy. Je řekněme zvláštní, že na trhu bude figurovat Land Rover s přídomkem 2WD, ale je to tak. Nakonec nemalá část zákazníků, kteří si pořídí SUV, volí právě cenově dostupnější pohon jedné nápravy.

Konkrétně se jedná o ekologicky zaměřenou verzi eD4 vybavenou novým naftovým motorem o objemu 2,2 litru a výkonu 150 koní. Právě motor je další výraznou změnou. Nově se nabízí ve dvou výkonových úrovních: 150 a 190 koní. Verze vybavené manuální převodovkou jsou standardně spojeny se systémem Start/Stop.

Drobné změny se odehrály také v interiéru (třeba upravený přístrojový štít, nové materiály, bohatší výbava), nic radikálního ovšem nečekejte. Land Rover Freelander MY 2011 je v prodeji už od října 2010. V současnosti byl zahájen také prodej “eko“ verze s pohonem předních kol. Cena začíná na 653 010 Kč.

Třikrát limitovaná edice

U Freelandera ještě chvíli zůstaneme. Novinkou je také limitovanáedice Sport. V rámci dodatečné výbavy získá zákazník přední spoiler, boční prahy, upravený zadní nárazník, zadní spoiler, černou masku chladiče, lakované kliky dveří a možnost výběru ze tří speciálních barev (černé, bílé, červené). Součástí jsou samozřejmě patřičná litá kola velikosti devatenáct palců a interiér vybavený dvoubarevnými sedačkami a ozdobnými černými prvky. Takto upravený Freelander si můžete pořídit pouze s pohonem všech kol a motorem 2.2 TD4 nebo SD4. Cena verze s manuální převodovkou a výkonem 150 koní začíná na 891 281 Kč.

Druhá edice, která se týká modelu Defender, byla nedávno představena na autosalonu v Bruselu pod názvem X-Tech Limited Edition. Na českém trhu se představí jako Defender Rough. Vůz provedený v řekněme válečném stylu bude nabízen buď v bronzové nebo bílé barvě. Automobil má černou střechu a další černé doplňky. Edice vychází z výbavy S a kromě zmíněného obsahuje také ABS/ETC, klimatizaci, elektricky vyhřívané čelní sklo a vyhřívaná sedadla. Krátký Defender 90 SW Rough stojí 921 795 Kč, větší “stodesítka“ svou cenou přesahuje o šest korun hranici jednoho milionu.

Do třetice bude řeč o Discovery 4. Tohoto modelu se týká edice Black and White. Už samotný název jasně napovídá, čeho se asi úpravy budou týkat. Ano, pokud sáhnete po této verzi, získáte buď kompletně černý, nebo bílo-černý vůz. Karoserie je opět vylepšena o černé doplňky (maska chladiče, kliky dveří, kryty vnějších zrcátek) a opět nechybí ani černá kola. Do interiéru se dostal kožený paket, černě lakovaná přístrojová deska a další drobnosti. Edice vychází ze šestiválcového naftového provedení, přičemž cena Black and White startuje na 1 454 090 Kč.