Japonská automobilka Toyota by chtěla v roce 2015 pustit na silnice sedan využívající palivové články. Neměl by přitom stát více než v přepočtu 900 tisíc korun. Přestože při současných cenách aut spalujících vodík se zdá tato částka těžce dosažitelná, německý koncenr Daimler s Toyotou souhlasí. Je to podle něj reálné.

Vedoucí divize e-drive Daimleru Herbert Kochler řekl serveru Automotive News, že v příštích letech cena vozidla využívajícího princip palivových článků rapidně klesne. "V roce 2015 by tak takové auto nemělo stát víc než naftový hybrid splňující emisní normu Euro 5," vysvětlil Kochler.

Podle Kochlera bude klesat cena aut s palivovými články nejen díky jejich vyšší výrobě, ale hlavně díky využití levnějších technologií. Aktuální Mercedes-Benz B F-Cell se v roce 2013 nebo 2014 dočká nástupce, který už na palubě poveze lacinější zařízení.

Díky snížení cen se dá očekávat, že Mercedes-Benz rozšíří palivové články do svých dalších modelových řad. V následujících pěti letech by tak mohly vzniknou řady A, C a E F-Cell.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist